Widzisz wypowiedzi znalezione dla frazy: BMW NIVO





Temat: Wymiana amortyzatora hydraulicznego NIVO
Nivo nie ma potrzeby odpowietrzać (samo da radę )
Odnośnie amortyzatorów, to proponuję kupić oba nowe lub oba używane z jednego auta.
Ciśnienie prze wymianie tylko 1 szt. może powodować osłabienie drugiego (uszczelniacze amora nie wytrzymają) i będzie leciał.
Płyn dochodzi do amorów i tam po odkręceniu wężyków zlewamy płyn.
Odnośnie zalewania płynu to najlepiej na odpalonym aucie dolewać płyn, zrobić rundkę (wskazana wyboista droga) i znowu dolać aż do stanu. Kontrolować płyn jeszczę przez parę dni bo układ się odpowietrza i dolewki mogą się zdarzyć.!

Sory ,ale piszę to na przykładzie mojego poprzedniego auta z nivo a było to BMW.

Jeden wykrzyknik wystarczy /// Camel-





Temat: [E38] problem nivo czy tylne zawieszenie? e38 750i z nivo i
witam,
jeżdzę juz od 3 lat i wszystko bylo ok na początku, potem uszkodziłem rurke nivo, ale zły fachowiec zrobił ze nivo nie działało ale auto stało i jeżdziło ok, następnie po jakimś wymieniłem wachacze przod i tył, tuleje i sprężyny tył i nadał bylo ok, ale problemy zaczęły się po wymianie amortyzatorów tylnych, kupione lekko używane oryginalne dla 750i z edc i nivo, załozyli ale okazało się ze auto zaczęło bujać jak grom, nie dało się jezdzic, tył poszedł do góry i był mięciutki, no to serwis, który robi tylko bmw stwierdził, że trzeba odtworzyć instalację nivo ponieważ jest miekki bo nie ma płynu w amorkach, na starych było ok bo byl w nich stary płyn, cała instalacja było załozona teraz nowa, oryginalna nivo od bmw, ale tył poszedł strasznie do góry i chociaż nivo działa ok, nie chce sie opuszczać to poziomu do którego powinien, poprostu tak jakby przesunęły się granice regulacji do góry, czy ktos może wie co trzeba zrobić, żeby bylo po staremu i autko było w normalnej pozycji a nie miało tyłka jak kaczka?
proszę o informacje
pozdrawiam,
krzysiek





Temat: Wywalam NIVO. Jak do tego podejść

Hej,

U mnie NIVO też jest dość twarde i komfortowe robi się dopiero w 4 osoby
Tu jest opis jak się pozbyć NIVO (fragment dotyczący "Self Level Elimination" i jest tam instrukcja w PDF):
http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.php?page=Touring+suspension

Natomiast ja polecam Ci pobawić się regulacją wysokości (elementy 1 i 5 wraz ze śrubami i nakrętkami):
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HJ61&mospid=47393&btnr=33_0352&hg=33&fg=50

A jak nie to może sprężyny są już mocno wyrobione i sam amortyzator nie daje rady utwardzić auta.

Zastanów się czy od razu chcesz się wszystkiego pozbywać czy może warto spróbować wyregulować, albo wymienić same sprężyny.

Cokolwiek nie zadecydujesz daj znać jak wyszło, u mnie NIVO się poci i też się zastanawiam nad rezygnacją z niego.

/Andrzej


Dlaczego piszesz, ze sprezyny sa wyrobione, skoro jest NIVO ? Nivo zastepuje sprezyny tak dla sprostowania.




Temat: Jak dobrać oponę ??? Wiem, że mam "złe" opony.

Oczywiście że do E32/E34 225/55R16 jest rozmiarem idealnym mam takie na samochodzie i jest jak najbardziej O.K

Instrukcja obsługi BMW E34 strona 107.

BMW 520i,525i,525tds
195/65 R15 91 V* 6JX15H2** lub 6 1/2 JX15H2 ET20
205/65 R15 94V 6 1/2 JX15H2 lub 7JX15H2 ET20
225/60 R15 95V 6 1/2 JX15H2 lub 7JX15H2 ET20
TD 230/55 ZR 390 390 x 180 TD ET19
240/45 ZR 415 195 TR 415 ET19
* Rozmiar opon letnich nie dla BMW 525i i 525tds
** Wielkośc felgi nie dla 525i

BMW 520i touring, 525i touring ,525tds touring
205/65 R15 94V*** 7JX15H2 ET20
225/60 R15 95V 7JX15H2 ET20
TD 230/55 ZR 390 390 x 180 TD ET19
240/45 ZR 415 195 TR 415 ET19
*** Opony letnie nie dla 525i. Poza tym nie dla BMW 520i Touring i 525tds z Nivo.

BMW 525iX/ touring
225/55 R16 95V 7 1/2 JX16H2 ET54

ja nie widzę tutaj nigdzie opon 225/55R16.

Podrawiam



Temat: Wymiana lamp przed liftem na ksenony
nie wiem na jakiej zasadzie działa nivo w bmw bo nie mam ale sugerowałem się na podstawie omegi gdzie nivo zaczyna działać dopiero po obciążeniu auta określonym ciężarem,wtedy pompuje dopiero amory,przy normalnej eksploatacji bez obciążania tyłu poprostu nie działa,a poziomowanie ksenonów jest w każdej z ksenonami niezależnie czy ma nivo czy nie i tam to działa błyskawicznie bo reflektory ustawiają się w momencie tak jak sterują nimi czujniki na wahaczach a w bmw jeśli jak twierdzisz że tylko nivo reguluje nimi no to lipa bo nivo nie działa błyskawicznie



Temat: Co się bardziej opłąca kupić BMW czy Audi?

Witam serdecznie. Jesten nowym urzytkownikiem. Mam do Was pytanie.
Co bardziej się opłaca kupić BMW 7 (1998-2000 w dieslu 3.0 4.0?)
Czy Audi A6 (1998-2001 również diesle)??
Brat ma A6 komfort jazdy jest przyzwoity, za to kolega ma BMW 7 z 1992 i komfort jest chyba lepszy. Mam dylemat gdyż i BMW i AUDI mi się podobają, lecz BMW to BMW:)
Czytam sobie o wadliwości obu aut, lecz jestem zdania, że jeżeli dbasz o auto i nie oszczędzasz na niego to będzie służyć dobrze, i długo- mylę się??
Prosiłbym o racjonalne argumenty na tak, oraz na nie.
Rozważałem również zakup Alfy 166 ale się rozmyśliłem...
Pozdrawiam


Audi A6 ma malo wspolnego z limuzyna z prawdziwego zdarzenia, przedni napęd, bardzo kłopotliwe zawieszenie, sypiące sie na potęge skrzynie automatyczne,pasek rozrządu, brak takich elementów wyposażenia znanych z serii e38 jak podwójne szyby, edc czy nivo sprawiają że moim zdaniem bardzo trudno w ogóle porównywać ze sobą te dwa samochody.

W e38 jednak polecał bym Ci silnik benzynowy, zarówno w przypadku 3,0d jak i 4,0d, kupując używane 7 można się władować w spore koszty i kłopoty.



Temat: Wymiana lamp przed liftem na ksenony

nie wiem na jakiej zasadzie działa nivo w bmw bo nie mam ale sugerowałem się na podstawie omegi gdzie nivo zaczyna działać dopiero po obciążeniu auta określonym ciężarem,wtedy pompuje dopiero amory,przy normalnej eksploatacji bez obciążania tyłu poprostu nie działa,a poziomowanie ksenonów jest w każdej z ksenonami niezależnie czy ma nivo czy nie i tam to działa błyskawicznie bo reflektory ustawiają się w momencie tak jak sterują nimi czujniki na wahaczach a w bmw jeśli jak twierdzisz że tylko tył reguluje nimi no to lipa bo nivo nie działa błyskawicznie

To Wytłumacz mi dlaczeg w starej nie mialem ksenonów jak opuściłą fabrykę, a na wahaczach z przodu i z tylu byly czujniki z poziomowania ? Jezeli tak zwracam honor




Temat: BMW 750iL by M&M
Wolno na pewno nie Hehe.... A tak na marginesie za nisko to sobie nie polatam Przez układ NIVO w BMW który poziomuje sobie sam samochód do stylu jazdy.... A z tego co slyszalem to jakbym zalozyl sportowe sprezyny to NIVO h** strzeli.... Wiec albo komfort, albo " latajace kukiełki po całeym aucie " .... A zlikwidować NIVO to też nie jest takie łatwe




Temat: Wywalam NIVO. Jak do tego podejść

Dziwi mnie natomiast to co napisał vodka40, że furka staje się miękka przy pełnej obsadzie.
Dlaczego piszesz, ze sprezyny sa wyrobione, skoro jest NIVO ? Nivo zastepuje sprezyny Very Happy tak dla sprostowania.

A to dopiero ciekawe, pewnie inżynierowie BMW wstawili te sprężyny dlatego, że akurat mieli ich za dużo w magazynie i nie mieli co z nimi zrobić. Tak jak się czasami ograniczenia na polskich drogach ustawia.

Po to ta sprężyna tam jest, żeby razem z amortyzatorem pracować nad amortyzacją pojazdu. Uszkodzenie jednego lub drugiego z elementów będzie wpływać na jakość amortyzacji nierówności.
NIVO jest dodatkiem wpływającym na zniwelowanie różnicy w amortyzacji tyłu pojazdu w zależności od obciążenia.

/Andrzej




Temat: Kto z Was ma obniżone E32 ?

J E L I T O mi się wydaje, żę w ogóle nie ma sprężyn do E32iL, to są zawieszenia NIVO (don ma EDC, więc jeszcze trudniej), więc zmiana sprężyn zmiena charakterystyke pracy całego zawieszenia nivo. Poza tym ono samo ma sobie rególować wysokość (w przypadku EDC), ewentualnie można to robić ręcznie (NIVO).

co za bzdury! W nivo nic recznie sie nie reguluje.... dodatkowy element na drazku stabilizacyjnym sam to robi.. jak? laczy stabilizator z zaworem regulujacym cisnienie w ukladzie NIVO, proste jak budowa cepa, wkladasz cos do bagaznika, samochod sie obniza, wiec na sztywno polaczony stabilizator z zaworem od nivo, zmienia polozenie zaworu... i samochod tym sposobem sie podnosi...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=50 O tak to dziala " SELF LEVELLING !!! " !SAMO! Poziomujace.... jaka reczna regulacja... LUDZIE! to sie nadaje do szkla kontaktowego...

EDC - zmienna charaktreystka sily tlumienia, nie ma to nic wspolnego z podnoszeniem , opuszczaniem....

rozumiem ze Twoim zdaniem kierowca BMW serii 7 z Nivo tuz po zakupach w Castoramie kladzie sie pod autem, szuka zaworu na pompie NIVO i przestawia go, aby "podpompowac" zawieszenei... po czym wskakuje za keirownice i caly szczesliwy z tego jakze wygodnego systemu jedzie do domu zastanawiajac sie czy nie powinien czasem jeszcze troszke "podpompowac" wysokosci zawieszenie...

BRAWO!! W kazdym razie, caly ten temat jest pelny B Z D U R Panowie, Wstyd!!



Temat: Kto z Was ma obniżone E32 ?

J E L I T O mi się wydaje, żę w ogóle nie ma sprężyn do E32iL, to są zawieszenia NIVO (don ma EDC, więc jeszcze trudniej), więc zmiana sprężyn zmiena charakterystyke pracy całego zawieszenia nivo. Poza tym ono samo ma sobie rególować wysokość (w przypadku EDC), ewentualnie można to robić ręcznie (NIVO).

co za bzdury! W nivo nic recznie sie nie reguluje.... dodatkowy element na drazku stabilizacyjnym sam to robi.. jak? laczy stabilizator z zaworem regulujacym cisnienie w ukladzie NIVO, proste jak budowa cepa, wkladasz cos do bagaznika, samochod sie obniza, wiec na sztywno polaczony stabilizator z zaworem od nivo, zmienia polozenie zaworu... i samochod tym sposobem sie podnosi...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GC81&mospid=47354&btnr=33_0345&hg=33&fg=50 O tak to dziala " SELF LEVELLING !!! " !SAMO! Poziomujace.... jaka reczna regulacja... LUDZIE! to sie nadaje do szkla kontaktowego...

EDC - zmienna charaktreystka sily tlumienia, nie ma to nic wspolnego z podnoszeniem , opuszczaniem....

rozumiem ze Twoim zdaniem kierowca BMW serii 7 z Nivo tuz po zakupach w Castoramie kladzie sie pod autem, szuka zaworu na pompie NIVO i przestawia go, aby "podpompowac" zawieszenei... po czym wskakuje za keirownice i caly szczesliwy z tego jakze wygodnego systemu jedzie do domu zastanawiajac sie czy nie powinien czasem jeszcze troszke "podpompowac" wysokosci zawieszenie...

BRAWO!! W kazdym razie, caly ten temat jest pelny B Z D U R Panowie, Wstyd!!



Temat: co myslicie o tym e36
R4- nie BMW

V8, V12- nie BMW

Automat- nie BMW

Diesel- nie BMW

e36, e39, e38, e60, e53, e46, e65, e87- nie BMW

e34, e30 na szerokim pyszczku- nie BMW

ori zawieszenie i felga 15cali, nivo etc. etc. etc.- nie BMW

tak więc, zgodnie z definicją, stwierdzam, że ww. auto nie jest ani e34, ani e30 na wąskim ryjku, ma R6, ale M52 to nie były przecież montowane w BMkach seryjnie, więc... nie rozumiem po co taki temat na tym forum beemek



Temat: Automatyczna skrzynia biegów - Problem z wrzuceniem wyższego

Hmmm .... zacząłem się zastanawiać, czy u siebie nie wymienić, chociaż wg BMW u mnie się nie wymienia ... a jeżeli bym się zdecydował, to z tego co wiem, należy wlać "specjalny" olej do tego rodzaju skrzyń, a nie "zwykły" ATF zgodny z Dextron ... - a koszt takiego podchodzi w okolice 100zł./l ...
Hmmm ...


I u ciebie się wymiania ten olej... co do jego specjalności to 100 PLN kosztuje w BMW natomiast ten sam olej w hurtowni dostaniesz po 20 - 50 PLN..
Miałem tak z olejem NIVO.. jakiś specjalny zielony i cena 100 za litr w BMW...
A w Gdańsku gdzie robiłem NIVO okazało się, ze jest hutrownia i że sprowadza ten olej bo i Cytryny na tym chodzą i inne.. I ten sam olej - zielony ze specyfikacją taka jak na oleju z BMW kosztował mnie 20 za litr w litrowych opakowaniach... kupiłem sobie zapas.. a panowie od NIVO kupowali na litry i jeszcze taniej wychodziło...
Myślę, że ten ATF do Twojej skrzyni (żółty czy biały - nie pamiętam) tez można spokojnie dostać...

Co do wymiany co 2 lata - to faktycznie BMW tak zaleca...
Wg mnie olej nie powinien tracić właściwości w szczelnej nieużywanej skrzyni.. ale różnie to bywa... czasami warto żeby sprawdzić stan zanieczyszczeń oleju a tym samym stan zurzycia tarczek... wydatek 100 PLN na 2 lata napewno nie zaszkodzi... i samopoczucie będzie lepsze...




Temat: naprawa nivo - szczyt hamstwa firma nagengast gdansk UWAGA !
nie mam nic do nagengastu ani za ale robiłem u nich kilka razy i zawsze było wyraźne info że robia w jeden dzień, ale no własnie ale jak cos nie wypali to trzeba zostawić auto. mam do Ciebie tylko jedną uwage naiwniak jestes straszny skoro myślałeś że mają wszystkie części do zawieszenia nivo skoro BMW nawet tego nie ma na miejscu. druga sprawa o ile wiem znają sie na regeneracji amorów (sprawdzone) a nie na naprawach skomplikowanych systemów zawieszeń BMW. ja miałem problem z nivo poprzeniej M i odwiedziłem 3 serwisy BMW w gdańsku i nikt nic na ten temat nie wiedział wiec sie nei dziwie że oni tez nie kumają tematu.

cos wydaje sie pokręciłeś, jak ostatnio w maju robiłem amory i poprosiłem ich żeby mi zrobili regulacje nivo pod nowe sprężyny powiedzieli że sie nie podejmą bo sie nie znają wiec albo trafiłeś na jakies zastępstwo przy telefonie albo coś kręcisz.



Temat: pomocy mam problem z nivo

witaj kolego,nie wiem czy wiesz , ale e39 nie ma pompy nivo hydraulicznej, a i amorki są zwykłe,nivo w nowych modelach działa na zasadzie kompresora powietrza, który dobija ciśnienie do miech(to takie gumowe poduchy jek w tirze)one są zamiast spreżyn i to właśnie one unoszą tył.pozdro

nie wiedzialem .
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DT41&mospid=47541&btnr=33_0520&hg=33&fg=50
fakltycznie hydrauliki to tu nie ma......

to w sumie nie jest to zawieszenie z e39 chyba nazywane nivo. W moim e38 Nivo jest hydrauliczne, wiec chyba nie do konca tak jest ze we wszytskich nowych modelach jest na zasadzie kompresora, jak piszesz(nowych w sensie e39 ...)



Temat: [PROBLEM] NIVO E34
hej, system nivo mozesz sprawdzic w bardzo prosty sposob - wloz do bagaznika ze 100 kg obojetnie czego (albo posadz 3 roslych kolegow na tylnej kanapie) jak auto siadzie jeszcze bardziej to Nivo kaputt, jak sie podniesie do wysokosci wyjsciowej to nie masz sie czym martwic....

P.S. Tak wlasnie dzialalo Nivo w E34 Touring ktora ujezdzalem - wiec sadze ze u Ciebie bedzie analogicznie.

Co do oleju - nie pmoge - zadaj pytanie na www.bmw-klub.pl/forum
tam jest wielu uzytkownikow touringow jak i e32,e38 z Nivo wiec na pewno ci pomoga

Pozdrawiam,



Temat: [E32] High-Tech ->> BMW 735i
Specjalnie takie fragmenty fotek wybrałem, żeby nie było jednoznacznie

Kilka szczegółów bo i tak narazie auta nie ogarniam:

1. Auto jest kozak.

2. Auto jest MEGA kozak

3. itd, itp

Kto pamięta stan małej białej?! Duża czarna jest o wiele bardziej zadbana.

BMW e32 735i made in 1989 ver. SHADOWLINE w MANUALU!!!

Auto do końca jeździło po Niemczech, 2 właścicieli, zadbane, ostatni service w BMW FULDA na wiosnę 2006.

Czyste, suche, bezwypadkowe! ! !

Oryginalny diamantschwartz na całości.

Nivo x 4, nawet na komforcie jest bardzo sztywno

tempomat, pełen obc, spryskiwacze reflektorów, milion pierdół, których nie ogarniam

bmw bavaria C exlusive

sportsize elektryczne w całości, z pamięcią, w czarnej skórce w stanie idealnym

klima, centralny zamek, oryginalne scyzoryki BMW + immobiliser

KOŁA 18" - z tyłu 265/35, wzór ala Brainowe Breytony, ale do sprzedania, bo mi nie pasują jakoś (stan idealny)

narazie tyle

Jak się nauczę auta to opiszę, jutro obfotografuję.

PROJEKT High-Tech OLDSCHOOL e32 uważam za OTWARTY



Temat: Wywalam NIVO. Jak do tego podejść
Hej,

U mnie NIVO też jest dość twarde i komfortowe robi się dopiero w 4 osoby
Tu jest opis jak się pozbyć NIVO (fragment dotyczący "Self Level Elimination" i jest tam instrukcja w PDF):
http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.php?page=Touring+suspension

Natomiast ja polecam Ci pobawić się regulacją wysokości (elementy 1 i 5 wraz ze śrubami i nakrętkami):
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HJ61&mospid=47393&btnr=33_0352&hg=33&fg=50

A jak nie to może sprężyny są już mocno wyrobione i sam amortyzator nie daje rady utwardzić auta.

Zastanów się czy od razu chcesz się wszystkiego pozbywać czy może warto spróbować wyregulować, albo wymienić same sprężyny.

Cokolwiek nie zadecydujesz daj znać jak wyszło, u mnie NIVO się poci i też się zastanawiam nad rezygnacją z niego.

/Andrzej




Temat: NIVO i "oryginalny" zapach BMW
Mam pytanie: Jak sprawdzić, czy amoryzatory NIVO są sprawne? Jak wygląda take zawieszenie w użytkowaniu, czy często się psuje
Poza tym czy jest jakiś oryginalny zapach BMW ? Słyszałem, że Mercedes ma taki zapach i da się go dokupić. Jak jest to w przypadku BMW ?

EDIT:
Czy przy NIVO można mieć hak w samochodzie? Czy nie będzie z tym problemów? Wiele pytań zero odpowiedzi



Temat: Jak zlikwidować nivo ?
Witam mialem nivo w swojej BMW 750 i padalo znaczy szlak trafil te gruszki bo same amorki byly jeszcze Ok ale tez mi mowiono zeby je zdjac z tego co mi powiedziano zamienia sie je normalnie z tym ze przy pompie trzeba zaslepic wyjscie i powrot dla oleju ktorym doprowadzany jest olej do tylnego zawieszenia ale podobno moze sie to wiazac ze zmiana pompy lub czegos co utrzymuje cisnienie bo w samochodach ktore nie maja nivo jest nieco slabsze cisnienie na pompie i moze to w szybkim czasie spowodowac uszkodzenie pompy badz serva bo cisnienie bedzie dalej jak dla samochodu z nivo ale tez radzono mi odlaczyc i zaslepic porot i doplyw zaraz przed tymi gruszkami do nivo ale to byla tylko alternatywa dla zmniejszenia cinienia na pompie totyle co moge doradzic Pzdr MIREK




Temat: [ E39 ] butla lpg w zapas a gdzie pompa nivo?
Bede montowal wtrysk lpg w e39 528iA Touring.
Mam z tylu NIVO.
Butla ma byc w miejsca zapasu, ALE wlasnie tam jest umieszczona pompa od NIVO.
Czy ktos juz przerabial ten temat?
Przenosil pompe nivo w inne miejsce?
Myslalem zeby ja upchnac obok wzmacniacza w leweym nadkolu, ale widze ze przewodu sa krotkie.
Czy mozna je przedluzyc?
Jak duzy zbiornik wchodzi w miejsce zapasu do e39? Mysle o 70 litrowym.
Przy okazji moze ktos poleci w 3miescie gazownikow ktorzy robili juz wtrysk w bmw i maja doswiadczenie no i sa godni polecenia



Temat: SWITCH FOR CAMBER-co to jest?
ok,dzieki
jak to nivo działac powinno,bo u mnie działa dziwnie-ja rozumje tak ze jak napakuje do auta to ten regulator co jest po srodku belki powinien automatycznie podniesc auto do góry a u mnie czujnik(o którym mowa) daje znak o przeciazeniu a auto do góry nie idzie(recznie jak przekrecam to działa),teraz bez obiazenia zawor mam ustawiony prawie do konca jako zamkniety. Czy cos jest nie tak ze stabilzatorem?,moze zle ustawiam ramie dzwigni?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HJ71&mospid=47394&btnr=33_0283&hg=33&fg=45

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HJ71&mospid=47394&btnr=33_0352&hg=33&fg=50



Temat: Pomoc Potrzebna - Diagnostyka NIVO
Musisz znaleźć kogoś, kto Ci to zdiagnozuje. Najprościej to serwis BMW. U siebie mam serwis Boscha, gdzie mają komputer BMW i mogą wszystko sprawdzić. Ten komunikat oznacza, że NIVO jest nieaktywne. U mnie w E39 było tak samo, gdyż rozszczelnił się układ z jednej strony (na porządnym sprzęcie, to można nawet sprawdzić różnicę ciśnień lewej i prawej strony). U mnie poleciała poduszka pod NIVO.



Temat: Pomocy padło coś w nivo ale nie wiem dokladnie co
Witam,

mam problem pewnego dnia maoja bmw e 39 530d touring przechylilo sie na prawa strone tzn z tylu wygladalo to tak jakby opadl na ziemie z jednej strony z tylu po wlaczeniu silnika opadl z obydwu stron i teraz siedzi caly tyl bardzo nisko po wlaczeniu stacyjki slychac jak pompa nivo pracuje ale slychac bylo syczeniez tej prawej strony wjechalem z duzymi problemami na podnosnik podnioslem iwyglada to tak jakby ta opbudowa amortyzatora ta z czarnej gumy jest z tej prawej strony zflaczala a z drugiej wyglada normalnie i moja pytanie i prosba co dokladnie siezepsulo czy jest to poducha i co pod tym okresleniem rozumiecie czy jest to jakas grucha bo tez gdzies tak slyszalem dla pomocy dodaje link z tym : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=33_0530&hg=33&fg=50
ta sflaczala czesc u mnie to czesc numer 1 prosze pomoc



Temat: Kto z Was ma obniżone E32 ?

Stones1 było o tym już na forum poczytaj sobie tutaj:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... light=nivo


no i nie zrozumiales nic z tego co napisal Marek? zdejmujesz lacznik i ruszasz zaworem.. auto sie opuszcza lub podnosi . po czym zakladasz z powrotem łącznik i o wysokosci zawieszenia przestaje decydowac Twoja regualcja tylko znowu regualcja zajmuje sie ten lacznik...

nie zrouzmiales o czym pisal Marek..

oczywiscie ze mozesz wejsc pod auto i podnosic / opuszczac samochod po zdejciu lacznika, dotykajac zaworu nivo... ALE NIE ZROBISZ NIC NA STALE.



Temat: BMW 528i Touring E39
Rok produkcji 1997
Przebieg 170000km
Wyposazenie:
-oryinalny xenon+samopoziomowanie+spryskiwacze
-czarna skora
-komfortowe siedzenie z pamiecia
-NIVO
-climatronic
-PDC
-radio profesional 10glosnikow+sub
-szyberdach szklany
-relingi
-alu 18" oryginalne BMW na lato
-alu 15" oryginalne BMW na zime
-kolo zapasowe tez alu, nigdy nie uzywane
-oryginalny hak BMW
- 4x airbag
-ABS
-ASC
-2x fotelik dla dziecka na tylnej kanapie
-tempomat
-kierownica wielofunkcyjna
-telefon
-oryginalny alarm+jeszcze jeden dolozony
-elektrycznie regulowana kierownica
-wspomaganie kierownicy
-nowe tarcze hamulcowe BREMBO ORO+klocki ferodo (1500pln)
-nowe tuleje plywajace, wahacze z tylu i drazki kierownicze
Auto bardzo zadbane
Cena 25500pln
Info 0-696-015-012
Foto na maila




Temat: xenon kit - oślepiam innych

nie ma żadnego samochodu który by z fabryki wyjechał na xsenonach i nie miał spryskiwacza!!! e-38 to pewnie bo dzwonie lub ktoś przełożył z rozbitka ...

Bzdury kolego. Postaram się poszukać prospekty. Pomyliłem się jedynie bo to były e34 i e32. Pierwszym BMW z ksenonem było E32 750i/L w 91 roku opcja XENON była w połaczeniu z NIVO, zapewniajacym stałą wysokosc swiecenia lamp a nie ze spryskiwaczami lamp, - to była opcja.
Co do tej vectry to rzeczywiście nie mam pewności. Ale co do bmw to na 100% mam racje!!!

Pozwolę sobie również zacytować z innego forum , myślę że autor nie będzie mał nic na przeciw:
..."Mam pare prospektow i cennikow BMW E46 (nawet!!!) gdzie jest 330D i jest wyraznie napisane,ze : opcja XENONLICHT czyli swiatła ksenonowe wystepowały w połaczeniu z automatyczną regulacją wysokosci swiateł. Nie ma nic o obowiazkowych spryskiwaczach dla tej opcji.
Opcja spryskiwaczy stanowi osobną pozycję...

Naprawdę , nie posiadasz pełnych informacji w tym temacie!




Temat: Gdzie szukać "miechów" - NIVO? - tylne zawieszenie
Zawieszenie NIVO nie posiada sprężyn tylko gumowe miechy to podstawowa różnica pomiędzy tym zawieszeniem a zwykłym. Nr 1 to tzw. miech http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DH61&mospid=47558&btnr=33_0530&hg=33&fg=50




Temat: Dziwne stuki z tyłu Touring


Nie wiem czy mam nivo, ale raczej nie, bo nie zaobserwowałem, żeby mi się tył podnosił


Bo to nie Citroen tylko BMW i tego tak nie widać. Zobacz czy masz do amortyzatorów pociągnięte takie przewody hydrauliczne i czy obok mostu jest taki regulator wysokości - jak jest to masz nivo.

Pozdro - Krzysiek

BMW Klub Polska




Temat: [E32] 750 - rysunki tarcz hamulcowych
poszukuje wymiarów tarcz do BMW 750iA z 1989 roku z NIVO
ale chetnie dowiem się też o BMW 750iA z 1992 roku z NIVO

Od 1990 roku była zmiana w układzie hamulcowym zdaje się, ze śruba trzymająca tarczę była dokładnie po środku pomiędzy dziurami na śruby od mocowania koła (przed 1990 ta śruba była w bliżej jednego z otworów w 60/40 albo 70/30 ?? i właśnie mnie interesują także te wymiary... poza oczywiście tymi standartowymi średnica i grubość.. i czy zawsze były wentylowane tarcze (przód i tył) ??




Temat: twarde zawieszenie e34 touring z nivo
hej!
mam pytanie do posiadaczy e34. w mojej buni e34 touring 95r. jest tak twarde zawieszenie że mam już jej dość, zwłaszcza teraz , zimą.
wcześniej miałem e34 524td z 91r i też było twarde ale znośnie, potem e34 525i 88r. tam było aż za miękkie a teraz to mam wtażenie że nie jade bmw....
czy to normalne? dodam za amorki to jeszcze są z bmw i auto jest z włoch a tam są takie drogi że amortyzatorów nie potrzeba.
zastanawiam się czy nie sprzedać jej na wiosne, poradzcie coś...
jestem blacharzem-lakiernikiem i auto kupiłem nie jeżdrzace(po wypadku) i zdziwiłem się kiedy się nim pierwszy raz przejechałem, gdybym mógł się nim wcześniej przejechać to pewnie nie kupił bym (przeciez to bmw)
pozdrawiam...




Temat: Schemat wspomagania kierownicy, hamulców i NIVO

Tzn. co do płynu to ten sam jest do NIVO, Wspomagania i Hamulców. Wlewasz go tylko do zbiorniczka i masz 3 rzeczy z głowy Jesli sie myle poprawcie mnie Ale niestety schemtu nie posiadam...

I tu się z tobą nie zgodzę. Blisko pojemniczka z płynem hydraulicznym masz pojemniczek na płyn hamulcowy. Zobacz tutaj : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3688
może płyn do serwa hamulców, a płyn hamulcowy pełnią różną funkcje ?



Temat: bmw e39 zawieszenie nivo
witam mam pytanko co do zawieszenia tylnego jak dziala zawieszenie nivo kiedy sie powinien podniesc tyl samochodu czy po odpaleniu czy po przekreceniu kluczyka , bo mi sie wydaje ze auto jakos siedzi i jest dosc twarde zawieszenie podczas jazdy i raz mialem przypadek taki ze po przekreceniu kluczyka kontrolka od niva nie zgasla lecz po powtornym oppaleniu juz bylo dobrze no i zreszta od tamtej pory sporo czasu minelo i sie ta sytucja nie powtorzyla czekam na jakies odpowiedzi i pozdr.




Temat: Jak sprawdzić czy działa nivo?

Witam mam takie pytanko mam bmw 750 z nivo ale tylko na tyl nie mam pojecia jak sprawdzic czy dziala ale zaobserwowalem jak jade pustym wozem to tyl zachowuje sie jak byn na deskach jezdzil az wali jest strasznie twardy no i wrazenie ze stoi tyl jak w zuku taki podhabrowany co z tym mozna zrobic Pozdrawiam MIREK 374

Pozimowanie autka można regulować (potrzebny podjazd lub kanał).
Ostatnio to u siebie robiłem.

Z tyłu masz cięgno, kótóre otwiera/zamyka zawór doprowadzający
płyn hydrauliczny do systemu NIVO (wszystko znajduje się blisko
dyfra po jego lewej stronie).

Ciegno to jest zamocowane do ramienia a ramie do drążka, który
porusza się zgodnie z ruchem wahaczy.

Regulacja polega na tym, iż odkręcamy śrubkę kluczykiem 10 znajdującą
się na końcu ramienia (ściska ramię na drążku). Następnie przesuwamy
ramię w stronę tyłu lub przodu auta (symulujemy obciążenie lub odciążenie tyłu). Silnik auta zapalony (musi pompować płyn). Auto
powinno szybko zejść na dół, podniesienie do góry trwa trochę dłużej.

Jak autko będzie stało na takim poziomie jaki nas interesuje, to dokręcamy śrubkę na ramieniu (blokujemy ramię na drążku).
I to koniec.

Zakładamy, że wszystko jest ok z systemem poziomowania.
Czyli zawór i resztę gratów.




Temat: BMW 750iL E38 co sądzicie o tej???
Frank a wyobraz sobie zwykle amory po 110.000km, raczej nic by z nich nie zostalo. Ja nie wiem jak sie sprawuje EDC, ale wiem ze wszyscy tez tak mowia o NIVO i boja sie tego jak ognia. A z moich doswiadczen wynika ze NIVO jest niesmiertelne w BMW , chyba ze ktos je zepsuje na wlasne zyczenie.

2500 za jeden amor w e32 wiadomo, powala.... ale z drugiej strony po np. 15 latach i 300 000 km zwyklych amorow tez bysmy w miedzy czasie wymienili za taka kwote..



Temat: NIVO 750iLS
to jest sterowanie nivo
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GC81&mospid=47354&btnr=33_0345&hg=33&fg=50
nie wiem jak jest w 5.0 ale w 3.0 na nim jest czujnik jeśli do żadnego wahacza nie masz podpiętego żadnego cięgna to masz tak samo jak w 3.0
a błąd wyskakuje prawdopodobnie dla tego że jest źle odpowietrzony




Temat: Wymiana amortyzatorów z NIVO
witam

Poszukuję pilnej informacji odnośnie BMW E 32 w LANG wersji:

1.Czy jeśli jest LANG to automatycznie/FABRYCZNIE/zawsze będzie miał NIVO

2.Czy NIVO stosowane w E 32 "LANG" to był 1 typ,czy może jakieś różne stosowano

p.s.szukajkę przeleciałem,pełno o usterkach/regeneracji ale powyższego nie wychwyciło

3. na forum było kiedyś -ciekawe opcje E 32 lub coś w tym stylu,może ktoś ma dokładne namiary

Krzysiek



Temat: Zakup BMW e38



chciałem zapytać co najczęściej sie psuje, jaki silnik najlepszy do takiej betki itp. ogólnie wszystko o tym aucie co mogło by mi sie przydać... na co mam zerkać przy kupnie itp.



Najczęściej zużywa się zawieszenie, przednie i tylne. Musisz pamietać że z tyłu sa w sumie 3 wahacze na jedną stronę. Cena wahaczy waha się od 100-250 zł za 1 sztukę, z przodu są dwa wahacze na strone, jeden kosztuje około 250 zł. Jeśli w e38 którą kupisz będzie EDC w razie zużycia się przednich amortyzatorów musisz liczyć się z wydatkiem około 3 000 zł za 2 sztuki, to samo dotyczy Nivo z tyłu. Dość często w e38 ciekną z wiekiem przewody od wspomagania, są dość drogie i dostępne tylko w ASO. Cena kompletu około 1 500 zł. Kupując starsze E38 z automatem musisz sprawdzić jak pracuje skrzynia, ponieważ awaria automatu w BMW z przebiegiem około 200-300 tys km to nie rzadkość (wszystko przez zalecenie BMW o nie wymienianiu oleju w skrzyni). Przy kupnie przede wszystkim patrzył bym na auto pod względem wypadkowości.



Temat: koledzy pomóżcie

Jawor
PostWysłany: Wto Sty 22, 2008 2:04 pm Temat postu:
Jak masz nivo i amorki z tyłu o wymiany to szykuj się na spore koszta o ile chcesz sie cieszyć dalej nivo

czy wiesz jaka jest cena takich amorow i moze jakis link do nich.


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=50188&highlight=nivo

podobno da się regenerować ale nie wiem czy w każdym przypadku




Temat: tylnie zawieszenie-nivo
witam, dziś dołączyłem do Waszego grona zapalńców BMW, więc to mój pierwszy post.

Zawieszenie NIVO ma jeden główny zbiornik, zarówno czy jest to pneumatyczne(e39) czy hydrauliczne, a więc gdy przepuszcza jedna poduszka siadają obie strony, miałem tak kiedyś w poprzednim 528 e39 touring, poduszka kosztowała wtedy 800zł (serwis bmw), wymieniłem uszkodzoną i wszystko było ok, ale po pewnym czasie przetarła się druga i też obie strony opadły. Ale faktycznie lepiej nie wozić się z dziurawą poduszką bo może się skonczyc sumą pow. 2000zł. A zresztą z dziurą prowadzi się jak dzika świnia i czuć każdą dziurę x10



Temat: Awaryjność E60 i inne przykre rzeczy.




[/quote]narzekasz na BMW, a w wiekszosci aut z takim przebiegiem i z nowoczesna elektronika trzeba byc przygotwanym na naprawy, nie ma sie co oszukiwac[/quote]

Szanowny kolego!
Oprócz BMW mam Toyotę Camry V6, (żony). Prrzebieg ponad 440 tys. Wiem że to dziwnie zabrzmi, ale nic, dosłownie NIC się nie zepsuło, a exploatowany był całkiem nieźle. (Toyota z 99' mój przebieg to jakieś 300 tys) Tempomat sięgał do 210 km/h, nie żałowałem jej "podłogi" a skrzynia automat - podobno wredna.
Mój teść BMW E39 530i '01 kombi z 2 wanos i Nivo automat z mocno rozbudowaną elektroniką. Przebieg 270 tys. wymieniony Jeżyk i wężyk paliwa do Baku.
Mój brat Saab 95 z 2003 r. 2,3 T przebieg 180 tys. (wczoraj z nim rozmawiałem a pros niniejszych odpowiedzi). Wymienili do tej pory NIC!!!

Nie do końca mogę się zgodzić iż wszystkie nowości są kiepskie. A co do japończyków to rzeczywiście są bezjajcowe.

Sąsiad Mazda 6 kombi 2004 jakiś diesel. Rozmawiałem pół roku temu przebieg ponad 100 i jak do tej pory NIC.

Pozdrawiam



Temat: pomocy mam problem z nivo
poszukaj moich watkow - tez sie bujalem z nivo troche ale juz mi sie nie chce pisac tego samego po raz setny ;p

nivo ma sterownik, ktory w moim przypadku padl. Dodam, ze sterownik programuje sie tylko przy pomocy GT1 (kompa dedykowanego tylko do BMW).

co do miechow - gdy ktorys sie rozszczelni to slychac uciekajace powietrze, no chyba, ze system jest mundry i sie wylaczyl, bo wykryl nieszczelnosc.




Temat: "M Podwozie Sportowe" a wymiana amortyzatorów

Do kolegi czescidobmw:
z moich zczytałem numer bmw: 33521090831. Producent BOGE.

Wg strony bilstein powinienem kupić amortyzator B36 -1526 1137928, czyli B8.
Wg numeracji: SACHS: 105802
Wg BOGE: 1-0891-27-260-F 27-260F

Czy mółbyś potwierdzić to co udało mi się ustalić, bo jak widać tych numerów jest bardzo dużo.

Czy zastępując amoryzatory BOGE amortyzatorami do M SACHSA będzie jakaś różnica w charaktrystyce.


Zgadza się - temu numerowi BMW odpowiada nr Sachs 105 802.
Jeśli chodzi o amortyzatory Sachs i Boge.. obie marki należą do ZF Trading (ww.zf-trading.com). Kiedyś część amortyzatorów była sprzedawana przez ZF pod marką Boge a część pod marką Sachs. Dziś wszystkie amortyzatory są sprzedawane pod marką Sachs (poza amortyzatorami do Nivo, te są "firmowane" przez Boge). Także to nie ma znaczenia i nie jest to tak naprawde zastępowanie Boge Sachsem, bo jest to jedno i to samo . Zakładając Sachsa 105 802 założysz taki sam amortyzator z jakim wyjechało Twoje BMW z fabryki.




Temat: Amortyzatory BMW 5 E34
Mialem e34 z poziomowaniem z przodu i z Nivo z tylu. Amortyzator jeden na przod firma BOGE, cena: 720 zl. MAskarycznie drogi. Ale zastanawialo mnie gdzie to poziomowanie. Musialem takie amorki wymienic, bo pozyczylem samochod i ktos wjechal w duza dziure i z jednego polecial olej. Troche zmienilem temat, ale moze ktos sie na tym zna, jak to jest z tym poziomowanie, bo nivo to wiem, ale z przodu powiedzieli mi w serwisie i jeszcze w sklepie BMW, ze mam poziomowanie z przodu, ale zadne kable nie szly do amorka, ani nic. SAmochod mial seryjnie sportowe oryginalne zaiweszenie, model 540 e34.




Temat: NIVO-rozszczelnienie układu
Witam.MAM mały problemik wprawdzie nie w BMW ale w MIETKU V-klasie,otóż samo nivo działa poprawnie czyli podnosi i opuszcza autko bez problemu ,ale kiedy auto postoi dłużej np.10 godzin to auto leży zupełnie czyli mam niewielkie rozsczelnienie i mam prosbe abyscie podali warsztat w ŁODZI LUB OKOLICACH który usunie tą usterkę i miał już doczynienia z naprawami nivo.Dzieki



Temat: [BMW 750i - jazda próbna] Kanclerz samochodów

EDC+nivo to jest naprawde BAJKA, niedosc, ze auto w normalnym (komfortowym) trybie, plynie po drodze, wybiera dziurki bez nurkowan i przechylow nadwozia (to akurat sprawia nivo) to mozesz sobie zafundowac jesz tryb sportowy, gdzie robi sie naprawde twardo i szybko!!!
( czysty rachunek ekonomiczny) itd zdecydowalem sie na 740 ale to moja subiektywna opinia. Do tej pory udalo mi sie ja rozpedzic do 275km/h (zdjety kaganiec) wiec calkiem przyzwoicie, a dwu-litrowe turbo na trasie nie stanowia wiekszego problemu.
Pozdrawiam i gratuluje wyboru BMW!!!


nie każdy musi używać "czystego rachunku ekonomicznego" wybierajac silnik w serii 7.

gdzie zobaczyles te 275 km/h ?? Bo jakos w mojej e38 za 240 i kreską nie mam wiecej cyferek na liczniku.... rozumiem ze Ty masz? Czy z fusów wywróżyłeś 275 km/h ?????

Polecam Ci przejazadke 750 M73 powyzej 200km/h. Chociaz moze lepiej nie... po co masz sobie psuc humor

ale zaraz zaraz... Ty masz M60 4,0 ... a ja myslalem ze 4,4.... Ojejku.. to jest źle. Jest bardzo źle jeżeli twierdzisz ze jechales tym samochodem 275 km/h

jechalem e32 740 - robi wrazenie.

jechalem e38 740 m60.. po uzytkowaniu przez rok e32 750 - 740 e38 to niestety muł.... nie bede porownywal do 750 e38 bo po co.... 4,4 nie daje rady z M73, a o czym mowic w przypadku m60 w e38...



Temat: Jak sprawdzić czy działa nivo?
[/quote]
Dzieki
A wie ktos moze czy nivo bylo montowane w e31 Bo lepiej zeby nie [/quote]

Ale 850 miały coś takiego (pisał o tym Frank) nie jest to system poziomowania autka tylko... no właśnie?:

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=EG21&mospid=47330&hg=33&fg=35




Temat: Olej do NIVO [chf 7.1]
to chyba dobry temat dla mojego pytania:
mam e34 540i Touring z NIVOMATEM,
z tego co widzialem w zbiorniczku jest czerwony olej a powinnien byc ten zielony CHF 11.S
w przyszlym tyg. go wymienie ale czy to pomoze?
problem jest taki ze jezeli jest ustawione max. do gory (ladnie wtedy wyglada auto) ale totalnie nie ma resorowania, kazda poprzeczna nierownosc jezdni konczy sie wybiciem w gore jak na deskorolce
jezeli ustawilem prawie na samym dole jest duzo lepiej ale i tak bardziej twardo niz np. w e34 525tds Touring...
wiem ze M60B40 pewno wazy swoje i zawias musi byc twardszy..
ale czy BMW projektujac NIVO naprawde tak spapralo sprawe ze albo auto stoi wysoko i ladnie wyglada i jazda jest do d*(^8
albo wyglada jakby mialo zdezelowane zawieszenie citroena i jest wygodne?
(przod seria - gdyby bylo -60/70 wtedy moze sensownie by to wygladalo)

a moze dac maxymalnie na dol i do przodu wsadzic jakies obnizajace? eibachy?
czy wymiana oleju pomoze? moze ktos wie ile wchodzi do calego ukladu?
po wymianie trzeba cos odpowietrzac?
a moze wymienic na zawias bez nivo? bylo takie w e34 540i Touring?
co robic? pomocy

do adminow: jezeli to zly temat to prosze o zalozenie nowego i skasowanie postu, dziekuje

Pozdr.



Temat: olej wspomagania
Lej taki jaki masz na korku czyli pentosin CHF 7.1.U mnie jest pentosin CHF 11S i ja moge mieszac z LHM ale nie wiem jak w twoim przypadku.Jesli masz zółty plym to byc moze jest to wlasnie CHF 11S,ktory leje sie do pomp z nivo.bardzo mozliwe,ze mozesz zalac uklad CHF 11S nawet jesli nie masz nivo.Sa jeszcze jakies zamienniki febi ale ja na Twoim miejscu zalalbym taki jaki zaleca BMW czyli 7.1,tym bardziej,ze jesli nie masz nivo to nie wchodzi go az tak wiele.Pozdrawiam.



Temat: [BMW 750i - jazda próbna] Kanclerz samochodów

EDC+nivo to jest naprawde BAJKA, niedosc, ze auto w normalnym (komfortowym) trybie, plynie po drodze, wybiera dziurki bez nurkowan i przechylow nadwozia (to akurat sprawia nivo) to mozesz sobie zafundowac jesz tryb sportowy, gdzie robi sie naprawde twardo i szybko!!!
( czysty rachunek ekonomiczny) itd zdecydowalem sie na 740 ale to moja subiektywna opinia. Do tej pory udalo mi sie ja rozpedzic do 275km/h (zdjety kaganiec) wiec calkiem przyzwoicie, a dwu-litrowe turbo na trasie nie stanowia wiekszego problemu.
Pozdrawiam i gratuluje wyboru BMW!!!


nie każdy musi używać "czystego rachunku ekonomicznego" wybierajac silnik w serii 7.

gdzie zobaczyles te 275 km/h ?? Bo jakos w mojej e38 za 240 i kreską nie mam wiecej cyferek na liczniku.... rozumiem ze Ty masz? Czy z fusów wywróżyłeś 275 km/h ?????

Polecam Ci przejazadke 750 M73 powyzej 200km/h. Chociaz moze lepiej nie... po co masz sobie psuc humor

ale zaraz zaraz... Ty masz M60 4,0 ... a ja myslalem ze 4,4.... Ojejku.. to jest źle. Jest bardzo źle jeżeli twierdzisz ze jechales tym samochodem 275 km/h

jechalem e32 740 - robi wrazenie.

jechalem e38 740 m60.. po uzytkowaniu przez rok e32 750 - 740 e38 to niestety muł.... nie bede porownywal do 750 e38 bo po co.... 4,4 nie daje rady z M73, a o czym mowic w przypadku m60 w e38...



Temat: Pomoc Potrzebna - Diagnostyka NIVO
Witam,

Jestem posiadaczem BMW E34 525 Touring z 1996r.

Od czasu jak zakupiłem auto pojawia mi komunikat "NIVEAUREGELUNG", co prawdopodobnie oznacza problemy z NIVO (jeżdżę nie obciążony).
Po sprawdzeniu organoleptycznym stanu amortyzatorów okazało się, iż są wilgotne a pompa się "poci".
Studiując informacje na forum ustaliłem, iż może to być z powodu rozszczelnienia układo, bowiem, poprzedni właściciel zalał układ wspomagania czerwonym płynem (prawdopodobnie ATF 220 do wspomagania), kiedy jak byk napisane jest na nakrętce CHF 11S (zielony).
W najbliższym czasie zamieram wymienić płyn na zamiennik FEBI 6161.

Czy ktoś może poradzić jak można krok po kroku przetestować sprawność systemu NIVO oraz w jaki sposób układ można by z powrotem uszczelnić.

Pozdrawiam i Dziękuję za porady



Temat: Bardzo mnie zainteresowała ta oferta - BMW e39 530D
do wojtekk85

co oznacza:

"ELEKTRYCZNY SOLAR SZYBERDACH "

szczegolnie ten solarny?

co do "WNĘTRZE M-PAKIET" to raczej nie jest to m-pakiet - listwy zwykle fotele tez tylko kierownica od m-paketu

"NIECO OBNIŻONE ZAWIESZENIE " - czyli ma nivo czy tylko sprezyny i jakie? [czy jest to nizsze zawieszenie od m-technik?]

"18" ALUSY" - o ile wiem bmw nie zaleca takich felg do touringa [max 17"] wiec jestem ciekawy czy jakies dystanse bo nie sa oryginalne bmw czy nie ocieraja o nadkole szczegolnie przod? jaki rozmiar opon? chyba ciezko bedzie na nich w polsce

kierunwskaz na jednym zdjeciu jest pomaranczowy [lewy przod blotniku] na pozostalych czarne - chyba oryginalnie byly biale

pozdrawiam,
darek




Temat: Schemat wspomagania kierownicy, hamulców i NIVO
Potrzebuje schemat wspomagania kierownicy, hamulców i NIVO. Jak to jest ze sobą połączone ? Może mi ktoś to jakoś prosto wytłumaczy ? Wiem, że jest odrębny płyn hamulcowy. Do NIVO i wsp. kierownicy jest ten sam. Czy pompa jest jedna ? Przydały by się też schematy z EPC jeżeli ktoś może tutaj wrzucić.
Chodzi mi dokładnie o moje auto BMW 750iLA '88



Temat: EDC???
"Myślę że EDC było tylko w opcjii i można było zamówić do każdego modelu E38. Koszt wymiany kompletu na nowe bez Nivo ok. 9000zł."

Benetti,

Tak przy okazji, te amory mozna spokojnie zregenerowac a istota calej sprawy jest to, ze w Polsce nie ma drog tylko poligon, na ktorym ja na szczescie swojego auta nie musze testowac, nie slyszalem jeszcze nigdy, ani na forum angileskim czy amerykaniskim, zeby komus w BMW seri 7 padly amortyzatory, to nie jest porblem amorow tylko drog. Jak widzisz cena nowych amorow jest b.wysoka bo ich zywotnosc w normlnych warunkach jest ronwa zywotnosci auta i tak samo nowe auto przy zakupie jest rowniez bardzo drogie bo komponenty uzyte do jego produkcji sa z najwyzszej polki (moja wersja kosztowala jakies 80tys.marek) a ja swoje auto uzytkuje intensywnie ale tylko na drogach europejskich do Polski tylko samolot!! Polaczenie nivo i EDC+(kola 19"x275x35), -tylko BMW ma taki patent i obiektywnie jest to najlepsza zawiecha na jakiej mialem okazje jezdzic bo efekt jest REWELACYJNY szczegolnie w bardzo szybkich zakretach, auto jest przyssane do drogi. Jezdzilem najnowszym modelem Audi RS6 (jakies 80tys.euro) mojego kontrachenta i niestety jest troche twardo i to caly czas.
Pozdro



Temat: Bardzo mnie zainteresowała ta oferta - BMW e39 530D

do wojtekk85

co oznacza:

"ELEKTRYCZNY SOLAR SZYBERDACH "

szczegolnie ten solarny?

co do "WNĘTRZE M-PAKIET" to raczej nie jest to m-pakiet - listwy zwykle fotele tez tylko kierownica od m-paketu

"NIECO OBNIŻONE ZAWIESZENIE " - czyli ma nivo czy tylko sprezyny i jakie? [czy jest to nizsze zawieszenie od m-technik?]

"18" ALUSY" - o ile wiem bmw nie zaleca takich felg do touringa [max 17"] wiec jestem ciekawy czy jakies dystanse bo nie sa oryginalne bmw czy nie ocieraja o nadkole szczegolnie przod? jaki rozmiar opon? chyba ciezko bedzie na nich w polsce

kierunwskaz na jednym zdjeciu jest pomaranczowy [lewy przod blotniku] na pozostalych czarne - chyba oryginalnie byly biale

pozdrawiam,
darek


-chodziło mi o elektrycznie otwierany, przyciemniany,szklany szberdach
-rzeczywiście wnętrze posiada tylko kierownice i gałkę zmiany biegów z M-ki (fabryczne, wpisaną w książkę serwisową kod 0710)
-zawieszenie jest obniżone fabrycznie(również wpisane w książce serwisowej na 4str. kod 0227 sportl.fahrw. m.niveauregulierung )
-nie mam zamontowanych dystansów i nic nie ociera.Posiadam zaświadczenie z niemieckiej stacji diagnostycznej o dopuszczeniu tego pojazdu do ruchu na tych felgach i spełnieniu wszyskich norm.Oponki o rozmiarze 225/45/18.
-inny kolor kierunkowskazów na zdjęciach to efekt padania kąta światła.Mam zamontowane tuningowe czarne wkładki z czarnym kierunkowskazem.
Kolega nie jest zainteresowany kombi wiec moja i tak odpada na wstępie Pozdrowienia



Temat: Kto z Was ma obniżone E32 ?
W celu wyjaśnienia sytuacji w sprawie nivo w E32.
Wysokość się reguluje.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GC81&mospid=47354&btnr=33_0345&hg=33&fg=50

Popuszczamy nakrętkę: 7
Ruszamy dźwignią: 2

cięgno do zaworu zostawiamy w spokoju: 1

Sposób na regulację Nivo w E32 jest opisany w Bentley'u SM E32,



Temat: wstawienie xenonów

przede wszystkim TUV nie daje Policja. 2 sprawa- nikt nie mowil o oslepianiu czy przerabianiu reflektorow, tylko o przelozonych, dobrze ustawionych orginalnych xenonach. Aha- masz jeszcze reczna regulacje swiatel np jak wiozlbys cos ciezkiego w bagazniku, albo jechal w 5 osob.Stwierdzenie ze xenony fabrycznie wychodzily tylko ze spryskiwaczami i nivo- jest brakiem wiedzy w temacie. Popatrz jeszcze raz na e46 na tej stronie- www.bmw-klub.pl jest bez spryskiwaczy, i co ?

a czy ja pisałem ,ze TUV daje Policja ????
poza tym odnosnie braku wiedzy w temacie - moze jakies dane fabryczne, albo inne dowody , - bo ja moge przedstawic skan oryginalnego cennika E32- a nie fotki auta , które ma moze trzeci zderzak.
W kazdym razie ,zeby z ksenonami dostac we Freiburgu TUV , trzeba miec nivo/el reg lamp + spryski.
Moze u Ciebie na TUV nawet nie patrza na lampy- najlepiej sie ogłos na jakims niemieckim forum, to bedą z całych Niemiec jezdzic , bo są z tym straszne problemy - jak pisałem - nawet 100 W żarówki to problem.



Temat: Awaryjność E60 i inne przykre rzeczy.



[/quote]narzekasz na BMW, a w wiekszosci aut z takim przebiegiem i z nowoczesna elektronika trzeba byc przygotwanym na naprawy, nie ma sie co oszukiwac[/quote]

Szanowny kolego!
Oprócz BMW mam Toyotę Camry V6, (żony). Prrzebieg ponad 440 tys. Wiem że to dziwnie zabrzmi, ale nic, dosłownie NIC się nie zepsuło, a exploatowany był całkiem nieźle. (Toyota z 99' mój przebieg to jakieś 300 tys) Tempomat sięgał do 210 km/h, nie żałowałem jej "podłogi" a skrzynia automat - podobno wredna.
Mój teść BMW E39 530i '01 kombi z 2 wanos i Nivo automat z mocno rozbudowaną elektroniką. Przebieg 270 tys. wymieniony Jeżyk i wężyk paliwa do Baku.
Mój brat Saab 95 z 2003 r. 2,3 T przebieg 180 tys. (wczoraj z nim rozmawiałem a pros niniejszych odpowiedzi). Wymienili do tej pory NIC!!!

Nie do końca mogę się zgodzić iż wszystkie nowości są kiepskie. A co do japończyków to rzeczywiście są bezjajcowe.

Sąsiad Mazda 6 kombi 2004 jakiś diesel. Rozmawiałem pół roku temu przebieg ponad 100 i jak do tej pory NIC.

Pozdrawiam



Temat: Mam zamiar kupić BMW 5 e34 touring (kombi) [przydługie]

Witam !
... Z wypasu auto posiada elektryczne szyby i lusterka, ABS, nivo, klimę, duży OBC, poduszkę powietrzną, centralny zamek i alarm BMW, podgrzewane fotele, check control i to chyba wszystko. ...

Z tego co wymieniłeś to tak naprawdę "wypas" to tylko : el. szyby, klima, duży OBC, alarm BMW, podgrzewane fotele. Reszta jest w standardzie we wszystkich 525i z tego roku (chyba, że się mylę).
Ale to tak na marginesie



Temat: Gdzie regenerowac amortyzatory NIVO ????
Prze okazji. Jezeli ktos dzwonil juz do tej firmy to chetnie sie dowiem jaka jest rzeczywiscie cena regeneracji NIVO

koszt jest taki jak napisałem !!!!!!!

Ten ktory jest wydrukowany na pokrywce zbiorniczka jest mi nieznany,

ten magiczny olej to CHF 7.1 zielony olej hydrauliczny. dostępny w każdym serwisei BMW od ręki. cena ok. 50 zł za 1 litr.

jak masz inny to powinienes go szybko przepompować zielonym bo ponoc ten czerowny rozpuszcza uszczelki, dlatego prawdopodobnie masz teraz wyciek. proponuje sie udac do nagengastu z zapasem oleju i zrobic to za jednym razem.



Temat: BMW 750iL E38 co sądzicie o tej???
dokładnie- kiedys na niemieckim forum wypowiadał sie jakis pracownik ASO BMW- i mowił,ze cena NIVO czy amorków EDC jest uzasadniona przedłużoną żywotnością...bo inaczej nikt by tego nie stosował. Ale najlepiej wszystko pokazuje czas i praktyka ( zwłaszcza na naszych poligonach zwanych drogami)



Temat: Proszę o pomoc i opinie czy warto kupić
Witam.
Zamierzam się z zamiarem kupna BMW, znajomy sprowadził autko z niemiec e34 525 Toring 93r., gdyby nie drzwi auto wygląda świetnie, silnik pracuje bardzo ładnie jest czysty (ale widać, ze nie był myty) brak nawet zapoceń, nie automat, wyskakują jakies dwa błędy serwisowe jeden z nivo drugi o serwisie chyba (po niemiecku) . Kierownica i gałka wykazują dośc znaczne zurzycie ale chyba dlatego, ze są skórzane siedzenie w miare mało wytarte.
Na liczniku jest 192000 km więc chyba oryginalnie (nie widziałem jeszcze papierów), autko ma wstawiony świerzo gaz.
Ogólnie się podoba ale cały efekt psuje rdza na wszystkich 4 drzwiach, dolna częśc drzwi jest dosłownie przeżarta rdzą nie wiadomo od czego i dlaczego skorodowało tylko drzwi, błotniki sa całe w idealnym stanie progi też, a drzwi do remontu ale tylko dolna częśc tych drzwi

Za całośc znajomy chce 20 000 pln. Czy to dobra cena?
Czy ktoś z warszawy lub okolic mógłby mi polecić mechanika z komputerem który mógłby mi sprawdzić ten samochód?
Za wszelkie rady i wskazówki z góry dziękuję

pozdrawiam

PS. Pojeźdiłem nim trochę i wieżę teraz, że jak sie przejedzie bmw to nie bedzie się chciało niczym innym



Temat: Po wycięciu kata ciągle świeci się awaria
Kurde ja po wizycie w BMW "M - cars" w Krakowie też mam wydatek.
Panowie z serwisu stwierdzili, że mam nie taki jak trzeba płyn w nivo i należy wymienić.
Wymienili na CHF 11S taki mam na korku skasowali 600 zł i byłoby OK gdyby nie to, że natychmiast po wymianie zaczęła mi cieknąć pompa wspomagania
Autko trzymam w garażu i przed wizytą w serwisie było na 100 % OK a po przyjeżdzie do garażu
Zastanowiło mnie jedno, że najpierw powiedzieli, że nie mogą wystawić faktury na wymianę płynu bo nie maja takiej pozycji (wystwili na naprawę jakiegoś przewodu i uzupełnienie płynu) a kiedy już zapłaciłem i wyjeżdrzałem z serwisu Pan z serwisu pokrętnie mi tłumaczył jak to mój stary płyn mógł zaszkodzić - tylko dziwne że zaczęło cieknąć natychmiast po wymianie
Sorry bo mój post nie w temacie ale może warto się dwa razy zastanowić przed odwiedzeniem ASO BMW "M - cars" w Krakowie



Temat: E 32 i zaczely sie wydatki. Pytanie amortyzatory
Witam.
I zaczely sie wydadki w mojej BMW 735i E32. Tak sie cieszylem ze mam pierwszy samochod w polsce po 1 maja. (chyba pamietacie moj post pierwsza BMW w polsce po 1 maja).
wydadkow mam kilka ale najbardziej bolesne to amortyzatory. Mam u siebie te hydrauliczne co maja w bagarziku pompe i sie same ustawiaja. Napewno wiecie o jakie mi chodzi. Szok przezylem jak zaspiewali mi w serwise okolo 1600 zl za sztuke. ja dziekuje nie stac mnie teraz na to abymm wyplynal 3 tys na amorki. Do tego samego modelu sa tez po okolo 300 zl za sztuke ale te standardowe.
Mam pytanie czy mozna zamist tych hydlaulicznych zamontowac zwykle standardowe ??

P.S. co to jest zawieszenie NIVO ?



Temat: koledzy pomóżcie
witam w wersji kombi bezpieczniki masz również w bagażniku po tej stronie co akumulator co się tyczy amortyzatorów to sprawdź to dokładnie bo masz zawieszenie nivo tzn samopoziomujące a podobno na zwykłych trzepakach nie można zmierzyć stanu amortyzatorów polecam dobry warsztat specjalizujący się w bmw wymiana tych amortyzatorów jest b droga a nie koniecznie muszą mieć słabe parametry w tym przypadku może być też uszkodzony mechanizm nivo życzę szybkiego pozbycia się problemu i pięknej jazdy wiosna tuż tuż



Temat: Proszę o pomoc i opinie czy warto kupić

Witam.
Zamierzam się z zamiarem kupna BMW, znajomy sprowadził autko z niemiec e34 525 Toring 93r.


jakies dwa błędy serwisowe jeden z nivo drugi o serwisie chyba (po niemiecku)


Kierownica i gałka wykazują dośc znaczne zurzycie ale chyba dlatego, ze są skórzane siedzenie w miare mało wytarte.Na liczniku jest 192000 km więc chyba oryginalnie (nie widziałem jeszcze papierów),


autko ma wstawiony świerzo gaz.


Ogólnie się podoba ale cały efekt psuje rdza na wszystkich 4 drzwiach, dolna częśc drzwi jest dosłownie przeżarta rdzą nie wiadomo od czego i dlaczego skorodowało tylko drzwi, błotniki sa całe w idealnym stanie progi też, a drzwi do remontu ale tylko dolna częśc tych drzwi


Za całośc znajomy chce 20 000 pln. Czy to dobra cena?

Myślę, że jeśli by było z nim wszystko ok, to dobra cena, ale te nivo i te drzwi oraz ewenrualne poprawianie instalacji gaz. może cie sporo wiecej wynieść.




Temat: wstawienie xenonów
przede wszystkim TUV nie daje Policja. 2 sprawa- nikt nie mowil o oslepianiu czy przerabianiu reflektorow, tylko o przelozonych, dobrze ustawionych orginalnych xenonach. Aha- masz jeszcze reczna regulacje swiatel np jak wiozlbys cos ciezkiego w bagazniku, albo jechal w 5 osob.Stwierdzenie ze xenony fabrycznie wychodzily tylko ze spryskiwaczami i nivo- jest brakiem wiedzy w temacie. Popatrz jeszcze raz na e46 na tej stronie- www.bmw-klub.pl jest bez spryskiwaczy, i co ?




Temat: Kto z Was ma obniżone E32 ?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GC81&mospid=47354&btnr=33_0345&hg=33&fg=50

sa otwory i nakretki .. co Ty chcesz tu regulowac? ten lacznik mozna zalozyc w JEDEN sposob i to ON reguluje wysokosc tylu, czyli pozycje zaworu od Nivo.. mozesz bawic sie w opuszczanie i podnoszenie tylu w kanale, przy zdjetym laczniku.



Temat: wstawienie xenonów

2 sprawa- nie wszystkie auta posiadajace fabryczne xenony maja poziomowanie i spryskiwacze. (patrz strona startowa www.bmw-klub.pl). Moja rada- kup orginalne uzywki i montuj.

No powiem że zdziwiony jestem tym co słyszę. Jeżeli chodzi o spryskiwacze to do 96 roku nie montowali przy xenonach w E38 ale co do poziomowania to się nie zgodzę albo elektryka albo NIVO.

Inna sprawa ja już nauczyłem się odróżniać na trasie przeróbkowiczów nawet na oryginalne lampy xenonowe bez poziomowania szczególnie jak jedzie z naprzeciwka i nie ważne jakie są nierówności żarówy napieprzają po oczach > takich to bym karał maxymalnymi mandatami.
Im się wydaje że są kozakami bo mają xenony a to nic innego jak 10 lat temu PIONEER na tylnej szybie albo CD na lusterku.



Temat: wstawienie xenonów

tak,a w e46 do 2000r nie bylo. Nie chce mi sie juz pisac- bylo juz wiele razy na forum uzyjcie opcji szukaj to znajdziecie wiecej przykladow, Audi A3 tez nie mialy. I prosze nie uogolniac ze w Niemczech nie ujechalbys ...itd. Ja jezdze, mam znajomych co jezdza notabebe pracownicy servisu BMW w Heidelberg, i nigdy jeszcze Policja nawet o to nie zapytala. NIki- przetwornica juz jest w reflektorze. Jak podczas kontroli policjant sprawdzi czy xenon byl fabrycznie- co, wyciagnie katalog danej firmy np BMW ? Nierealne. Aha, zawsze mozesz sobie przykleic atrapy spryskiwaczy. 850i- Ty masz ale MCPaul juz nie.

powiem tylko tak -

kto Ci daje TUV ?? Policja w Niemczech to głupie gąski , ktore nie zobaczą ,ze oślepiasz wszystkich dookoła Sam bym zgarnał takiego klienta , któremu tył w aucie siedzi na ziemi a on ślepi domowej roboty ksenonami a z długich zapodaje 100 W zarówkami. Do tego nie trzeba miec nobla.
Wejdz sobie na jakies niemieckie forum i sobie poczytaj jak nie wierzysz bo mi sie juz nie chce dyskutowac.
zawsze do ksenonów oryginalnie jest nivo / el . regulacja + spryski
Tak jak NIKI napisał - jesli tego nie ma to cos jest nie tak.



Temat: Dziwne stuki z tyłu Touring


Bo to nie Citroen tylko BMW i tego tak nie widać. Zobacz czy masz do amortyzatorów pociągnięte takie przewody hydrauliczne i czy obok mostu jest taki regulator wysokości - jak jest to masz nivo.

Pozdro - Krzysiek

BMW Klub Polska


Citroen to to rzeczywiście nie jest, bo tym bym nie jeździł ... francuską to ja lubię kuchnie np, a nie samochody
Jak oddam go do mechaniora (niestety w poniedziałek dopiero), to wskoczę pod autko i oblookam W domu nie mam kanału
Możesz powiedzieć ile taka wymiana mniej więcej powinna kosztować, bo niestety mój "Szpec" ma zawsze jedno sformułowanie "Będzie dobrze", a ja lubię wiedzieć ile pieniążków muszę wydać na moje cudo



Temat: Kto z Was ma obniżone E32 ?

Stones1 było o tym już na forum poczytaj sobie tutaj:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=18555&highlight=nivo


no i nie zrozumiales nic z tego co napisal Marek? zdejmujesz lacznik i ruszasz zaworem.. auto sie opuszcza lub podnosi . po czym zakladasz z powrotem łącznik i o wysokosci zawieszenia przestaje decydowac Twoja regualcja tylko znowu regualcja zajmuje sie ten lacznik...

nie zrouzmiales o czym pisal Marek..

oczywiscie ze mozesz wejsc pod auto i podnosic / opuszczac samochod po zdejciu lacznika, dotykajac zaworu nivo... ALE NIE ZROBISZ NIC NA STALE.



Temat: Nagrzewanie się skrzyni automatycznej BMW 750
Witam napewno w Skrzyni sprawdzasz olej na bagnecie od skrzyni moze sprawdzasz na bagnecie silnika po drugie z reguly olej do Automatikow czyli Dextron jest czerwony wystepowal jeszcze tzw olej hydrauliczny LHM badz CHF i mialy taki troszku zielonkawy kolorek moze taki ktos zalal ale z tego co mialem automatiki a jest to moj szosty i nie tylko w BMW byl czerwony olej do skzryn Automatycznych z reguly ma taki kolor po drugie jak nie wiesz jaki masz olej uwazam ze bezpieczniej jest wtedy dla bezpieczenstwa skrzyni i zeby ci sie olej nie zwazyl przy zmieszaniu z innym wymienic caly wraz z filtrem i po klpocie raz ze bedziesz wiedzial co ma wlane a dwa napewno skrzyni to nie zaszkodzi a trzy moze patrzyles do zbiorniczka wspomagania ajeszcze jak masz Nivo to mozesz miec zalany olej wlasnie hydrauliczny czesto stosowany za granica i w citroenach .Jak cos zle pisze to mnie poprawcie PZdr MIREK




Temat: Wyciek płynu ATF ze skrzyni


Osobiście u siebie nie bawię się w zamienniki, tylko oryginalny, ten, który jest produkowany dla BMW, czyli wg specyfikacji ZF.

Nie z jednego pieca chleb jadłem, więc wyluzujcie Panowie z tą oryginalnością Ten sam olej do ASB ZF dla forda, MB, opla czy BMW jest tylko pod inna nazwą i w innym opakowaniu, od oryginalność To samo jest z olejem do szper-dyfer i nivo.




Temat: [750i] jaki numer: POMPA WSPOMAGANIA/HAMULCOWA/NIVO
Witam!
czy moze mi ktos podac symbol pompy wspomagania do BMW 750i rocznik 91.

jest to pompa do wspomagania, hamulcowa i nivo w jednym.
czy mozna znalezc gdzies w internecie symbol po numerze nadwozia?
pozdrawiam, (jezeli ktos ma taka pompe na sprzedaz prosze o kontakt).
ps. mechanik powiedzial ze jest nie do naprawienia (cieknie z niej plyn) czy mozliwa jest regeneracja takiej pompy czy tylko wymiana?

gg 3398660.



Temat: Mój BRABUS AB4 3,6L
Kudłaty ; Porównanie M5 i 500E to jakby porównywać blondynkę i brunetkę. Oba auta są super, lecz:

M5
- 3.6L
- 315KM
- rzędowa szósta (R6)
- sześć oddzielnych przepustnic
- manual (automat na życzenie)
- nivo
- szpera
- obłędny dziki ryk wrzeszczącej sześciocylindrowej bestii
- full skóra na elektryce

500E
- 5.0L
- 326KM
- V8
- szpryca
- tylko automat
- nivo
- ASD
- kultura pracy cichego V8
- skóra na elektryce

Reasumując:
M5 bije na głowe 500E: przyśpieszeniem, rasowością oraz sportowym duchem auta.

PS. Auto jest obłędne - nieokiełznana dzika bestia.

oba autka super , moc piorunująca , oby dwie marki lubie , ale mimo to ze M5 jest , zrywniejsze , to zdecydowanie 500E , komfort jazdy jest nieporuwnywalny z BMW , i dziwięk cichego V8 mówi samo za siebie .



Temat: Nivo ,co to z boku jest?
z boku tego ustrojstwa jest odpowietrznik lub napowietrznik,no własnie co to w koncu jest? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HJ71&mospid=47394&btnr=33_0382&hg=33&fg=20

http://img484.imageshack.us/img484/7405/1002927lm5.jpg



Temat: [E34] nivo
We wcześniejszych moich autkach m.in. w BMW 520i 24V robiłem taki swój patent, że podnosiłem troszkę sobie tył, ot takie moje widzimisię, w ten sposób auto moim (subiektywnym) zdaniem ładniej wyglądało. Podnosiłem coś ze 3 cm na kielichu sprężyn z tyłu, zyskiwałem wtedy na prześwicie z tyłu samochodu.

Moje pytanie brzmi, czy można zrobić coś takiego w touringu z nivo bez późnieszych komplikacji?



Temat: Kto z Was ma obniżone E32 ?
jak odkrecisz lacznik , samochod idzie maksymalnie w gore.... nie wiedziales o tym? nic recznie sie nie reguluje, zdejcie lacznika powoduje maksymalne odchylenie elemtnu przy zaworze ktory trzyma w/w łącznik.

zajrzyj tu, naprawde warto :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=50

w tym temacie piszesz kilkukrotnie ze jak samochod ma EDC to nie ma nivo... no coż...



Temat: Uszczelnienie silnika
Witam szanowne grono kolegow ktorzy mi pomogli w wymianie uszczelniaczy powiem tak samochodzik przestal dymic a oprocztego sprzedalem go po tych wszystkich naprawach i powiem szczerze ze nie wiem co sie teraz z nim dalej dzieje i jak sie sprawuje mysle ze jest dobrze Ale nie wytrzymalem dlugo bez samochodziku z Bialo Niebieska szachownica w znaczku i co Kupilem druga 750iA prosto z niemiec sam po nia pojechalem obejzalem i kupile jest jeszcze na niemieckich nr duzo duz lepszy stan utrzymania drugi wlasciciel 300tys/km serwisowana do konca w warsztacie BMW w Heidelberg skad ja bralem oczywiscie shadow line czarny metalic rok 92 pazdziernik jasnoszara skorka dwa air bagi nivo no iwiele dodatkow o ktorych w tych samochodach pisac nie tzreba poprostu pisze zeby troche sie poszczycic moim nowym cackiem no i z zapytaniem bo jednak i u germancow cos sie zdarzyc moze poprostu wlacznik ASC chyba nawalil bo nie wylacza ASC wlaczac sie wlacza bo na zegarach swieci przy starcie ale wylaczyc go nie mozna czy jest to winna wlacznika czy moze jest jakis bezpiecznik odpowiedzialny za ten system no i nie wiem jaki olej do nie zalac zeby zaraz nie padla bo ostatnia wymiane miala przy275tys i ma pelny syntetyk wlany no i w we wspomaganiu a jest z nivo jest inny olej bo nie czerwony nie wiem czy to LHM czy mowiono mi ze to moze byc olej o nazwie PENTOSIL Pzdr i prosze o info Mirek



Temat: zakup auta

Niestety w naszym kraju poziom usług bardzo odbiega od europejskich standardów i szczerze mówiąc trudno się dziwić takiej sytuacji - po prostu troche czasu musi minąć. Inna sprawa, że przeciętny klient polski jest mało wymagający i patrzy tylko na cenę, stąd takie a nie inne praktyki.

Jeżeli już rozmawiamy o ASO, to mam pytanie - który serwis BMW w północnej Polsce byście polecili, co sądzicie o Focie?

pozdrawiam

Kal


Niestety FOTA jest modelowym przykładem tego co najgorsze w ASO - pisalem w jednym z postow jak w mojej e61 chcieli wymieniac pol zawieszenia i nivo na kwote kilkunastu tysiecy PLN, oczywiscie zweryfikowalem ich diagnoze w innym warsztacie NASO, gdzie poinformowano mnie ze w zawieszeniu wszystko ok. Po okolo 20 kkm podjechalem na kolejna inspekcje do FOTY i okazalo sie ze autko jest calkowicie zdrowe i bez usterek w zawieszeniu. Normalnie CUD

Ogolnie muchy w nosie i brak kompetencji. Wiedza panow od kontaktu z klientem na poziomie zenujacym. Srednio rozgarniety user tego forum po 2 godzinach lektury jego zawartosci wie wiecej o e60/e61 niz panowie doradzacze serwisowi.

Niestety brak konkurencji powoduje tak kiepski poziom obslugi wiekszosci ASO BMW

To gdzie serwisujesz auto?

Trochę się tego spodziewałem, w końcu Fota wyrosła na obsłudze Forda, a obie marki dzieli niestety przepaść.

Kal



Temat: BMW 525dA Kombi E61
Sprzedam BMW 525dA Kombi E61 .

Rok 12/2004
Przebieg : 143.000 km
Silnik : 2,5 diesel 177 KM
Skrzynia : automatyczna 6 biegów ( Steptronic )
Kolor : Granatowy metalic

Samochód sprowadzony z Niemiec opłacony zarejestrowany w Polsce . Kupiony od 1 właściciela , bezwypadkowy .

Wyposażenie :

Książka serwisowa , alufelgi , tempomat , navi , panoramiczny el. dach , pół el. fotele , pompowane fotele , el . lusterka , 4x el. szyby , el. uchylana klapa bagażnika , dwustrefowa klimatyzacja , bordcomputer , check control , sensor deszczu , sensor świateł , Nivo , centralny zamek , relingi dachowe , kontrola trakcji , multifunkcyjna kierownica , radio CD , zmieniarka CD .

Więcej info 516-251-055

Zdjęcia na E-mail.

Pozdrawiam



Temat: WSZYSTKIE CZĘŚCI BMW e38 730 M60 super wyposarzony
Tak jak w temacie, mam do sprzedania nawet wszystkie najmniejsze drobiazgi jak również silnik tpicerki, części blacharskie i inne do BMW e38. Możliwa sprzedaż wysyłkowa z wywyłką np. za pobraniem. Super wyposażenie - czarne skóry łamane, pompowane, wszystko elektryczne, klapa domykana, nivo, PDC DSC ASR składane fotochromatyczne lusterka, podwójne ściemniające się szyby. Wszystko w dobrych cenach Pytania w poście lub na pw lub 790 589 699

Pozdrawiam.




Temat: [E46] Xenony bez spryskiwaczy 330D?
Mam pare prospektow i cennikow BMW E46 gdzie jest 330D i jest wyraznie napisane,ze :

opcja XENONLICHT czyli swiatła ksenonowe wystepowały w połaczeniu z automatyczną regulacją wysokosci swiateł. Nie ma nic o obowiazkowych spryskiwaczach dla tej opcji.
Opcja spryskiwaczy stanowi osobną pozycję.

ALE

był jeszcze tzw LICHTTECHNIKPAKET - i w jego skład wchodziły - xenony, czujnik deszczu i spryskiwacze lamp

Takze moim zdaniem był jak najbardziej xenon bez spryskiwaczy w E46. Zresztą juz w pierwszym BMW z ksenonem czyli E32 750i/L w 91 roku opcja XENON była w połaczeniu z NIVO, zapewniajacym stałą wysokosc swiecenia lamp a nie ze spryskiwaczami lamp, ktore stanowiły osobną opcję.



Temat: BMW 750 E32....

"Ogromnym plusem tego egzemplarza jest instalacja gazowa, której założenie do 12-cylindrowego silnika kosztuje spore pieniądze. "

ale to jeszcze lepsze :

BMW 7 E32 to samochód stary i kompletnie nie do jazdy. Pali jak smok, jest ciężki i jak na dzisiejsze standardy niezbyt dobrze się prowadzi.

to jest dobre :

"Ja mam Passata z 2002 r V6 TDI z napedem quattro i chcialbym sie dowiedziec czego to mam tobie niby zazdroscic - w czym ten twoj grat wyprzeda mojego?"

ALE MASZYNA!!! PASSAT TDI!!!!!!!!!! TECHNOLOGIA RODEM Z KOSMOSU!!!!! E32 przy tym to faktycznie prehistoria w koncu EDC, ASC+T, Xenony, NIVO, to norma w Passatach .


no i po co sie mecze z 740 jak są takie wspaniałe passaty



Temat: BMW 750 E32....
"Ogromnym plusem tego egzemplarza jest instalacja gazowa, której założenie do 12-cylindrowego silnika kosztuje spore pieniądze. "

ale to jeszcze lepsze :

BMW 7 E32 to samochód stary i kompletnie nie do jazdy. Pali jak smok, jest ciężki i jak na dzisiejsze standardy niezbyt dobrze się prowadzi.

to jest dobre :

"Ja mam Passata z 2002 r V6 TDI z napedem quattro i chcialbym sie dowiedziec czego to mam tobie niby zazdroscic - w czym ten twoj grat wyprzeda mojego?"

ALE MASZYNA!!! PASSAT TDI!!!!!!!!!! TECHNOLOGIA RODEM Z KOSMOSU!!!!! E32 przy tym to faktycznie prehistoria w koncu EDC, ASC+T, Xenony, NIVO, to norma w Passatach .



Temat: Ktore BMW e32 kupic??Pomocy!!

Dalej nie wiem czy radzicie mi kupic zagazowana czy nie??
Jak juz zagazowana to czy jest jakis sposob aby sprawdzic czy Bmw strzela.Wiem ze jak strzeli to najpewniej padnie przeplywomiez i nie bedzie chopdzila na PB.

Włącz na S i kręć go do końca obrotów, jak przy zmianie na wyższy bieg nie strzeli albo zwolnij i wtedy wcisnij gaz do dechy, tak aby zredukował. Jak nie strzeli to jest oki. Patrz na stan auta, jak bedzie bdb, to instalacja gazowa to małe zło. W ostateczności wymienisz dwa przepływomierze i wszystko bedzie chodziło, no chyba żę tak strzelało, że kolektory się rozszczelniły, ale to żadko bywa.
Patrz na NIVO (jeśli ma) czy nie cieknie (chyba że nie ma oleju to wtedy nic nie będzie widać), sprawdź czy automat płynnie zmienia biegi. Patrz na tapicerke i wszystkie detale czy są oki. Zobacz czy silnik pracuje równo na benzynie. Przejedź się czy nie ściąga auto, nie bije kierownicą przy hamowaniu, nie pływa po drodze, nie ma luzów. Blacharniczo to już sam musisz ocenić czy Ci nie przeszkadza, wcięta ćwiartka, czy wielkim problemem dla ciebie jest malowany jeden zderzak.



Temat: BMW 525TDS TOURING - ktoś oglądał lub coś wie ?
Jak w temacie. Od pewnego czasu zastanawiam się nad kupnem e34 Touring, co myślicie o tym ogłoszeniu?

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=220688379

Na pytanie o stan tech. silnika i czy autko posiada Nivo, dostałem taką odpowiedź:

"auto od strony technicznej czyli silnik i turbina nie ma nic do zarzucenia, silnik chodzi równo a turbina działa bez zarzutu, co do zawieszenia to byłem przed weekendem u mechanika i okazało sie że kończą sie amortyzatory i trzeba by je wymienić, ale usłyszałem że zime jeszcze przejeżdzą co do tej kwestji jestem oczywiście skłonny zejść z ceny, auto nie posiada NIVO czyli samopoziomującego sie zawieszenia. w razie pytań które jeszcze by sie nasuneły prosze pisać odpowiem. co do tematu blach to myślę że sa dobrze utrzymane"

Poprosiłem o foty w lepszej jakości i nr. VIN



Temat: Rover 111 płyn do zawieszenia

Szukałem też informacji na stronach anglojęzycznych ale tam również nie
znalazłem nic konkretnego. Czyzby anglicy nie naprawiali sami swoich aut?

bmw też stosuje hydro (nivo). Płyn jaki tam zastosowali to lhm (ale o innej
nazwie - parametry lhm'u).
Nawet u mnie (bez nivo) do wspomagania jest lhm, a nie atf.

pozdr
--
Mariusz
e34 520 24v



Temat: Piekielne NIVO w 530i V8 E-34 touring
Witam. Swoje pytanie chciałem zaadresować do wszystkich którzy mieli kontakt z tylnym hydraulicznym zawieszeniem. Od momentu zakupu auta jest z nim masa problemów, a to przewód, a to jakieś śmieszne irytujące dźwięki, i co najbardziej doskwiera; totalny brak amortyzacji. Auto które waży ponad 1600kg skacze po drodze jak gokart!! Wyczytałem gdzieś na jakimś forum, że np w mercedesie na "NIVIE" się pływa jak citroenem. Jak to jest z tym zawieszeniem w końcu?? Jeśli ktoś jest w stanie coś podpowiedzieć lub wskazać warsztat który się tym zajmie i usprawni to ustrojstwo będę wdzięczny. A może przeróbka na zwykłe?? Przy okazji chciałem podziękować ASO BMW FOTA GDYNIA że...niewiele pomogli i skasowali na ponad 3tyś zł.



Temat: Usunięte nivo - jak skasować kontrolke przy zegarach ?
myslisz sie, zadzwon do pierwszego lepszego dealera albo sklepu z czesciami do bmw i w zapytaniu zaznacz ze chodzi Ci o sedana...1590zl to cena ASO przewaznie...z niemiec za 1400zl mozna miec, z innych sklepow po 1700zl nawet.

czy przerabial ktos temat demontowania nivo lub wie jak zgasic te kontrolke ?




Temat: Kto z Was ma obniżone E32 ?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=50

sa otwory i nakretki .. co Ty chcesz tu regulowac? ten lacznik mozna zalozyc w JEDEN sposob i to ON reguluje wysokosc tylu, czyli pozycje zaworu od Nivo.. mozesz bawic sie w opuszczanie i podnoszenie tylu w kanale, przy zdjetym laczniku.



Temat: kupno e34 525 kombi
Witam,

Przeczytaj koniecznie ten topic:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=4367&highlight=kilka+porad

W tym poście nie pisze nic o NIVO a w przypadku kombi to jest jeden z b.ważnych punktów auta. Ma być sprawne i bez wycieków. Z pozostałych spraw, to newralgiczna jest tylna klapa, kable się przecierają/przecinają/urywają i często coś tam nie działą.

W lipcu tego roku kupiłem E34 525 kombi, więc jakbyś chciał się dowiedzieć o szczegóły to daj znać na priv.

Pozdrawiam,
/Andrzej




Temat: EDC - dokładnie na czym to polega?

http://www.bmwworld.com/technology/edc.htm

http://www.bmw.co.za/Products/FIRST/Active/act-EDC.htm

a komp. będzie się "drzeć" jak odłączysz kabel lub zmienisz amory na inne.

nigdzie nie można go dostać za przyzwoitą cene. np; cieknie mi prawy tył i kupuje olej po 70 zł litr co dwa tygodnie żeby nie zarżnąć pompy i właśnie po to jest EDC
Tu kolega miał na myśli raczej NIVO.



Temat: jak to uruchomic...

a jak Twoja navi ? dziala ? nie mialam ostatnio czasu na czytanie foruma....

O, miło, ze pamiętasz

Auto jest w ASO od ponad tygodnia. Czekalo na moduł sterowania nivo,
oraz na jakis wzmacniaczo-odbiornik sygnałow z pilota (433MHz)
nr 1
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DR41&mospid=47554&btnr=65_0305&hg=65&fg=30

beda tez grzebac w navi (skoro juz tyle stoi to poprosilem tez ich i o to). Coś mnie strasza, ze moze byc konieczność sciągania całej deski (touring). Prawdali to??




Temat: Jak sprawdzić czy działa nivo?
Witam mam takie pytanko mam bmw 750 z nivo ale tylko na tyl nie mam pojecia jak sprawdzic czy dziala ale zaobserwowalem jak jade pustym wozem to tyl zachowuje sie jak byn na deskach jezdzil az wali jest strasznie twardy no i wrazenie ze stoi tyl jak w zuku taki podhabrowany co z tym mozna zrobic Pozdrawiam MIREK 374



Temat: zakup auta

Niestety w naszym kraju poziom usług bardzo odbiega od europejskich standardów i szczerze mówiąc trudno się dziwić takiej sytuacji - po prostu troche czasu musi minąć. Inna sprawa, że przeciętny klient polski jest mało wymagający i patrzy tylko na cenę, stąd takie a nie inne praktyki.

Jeżeli już rozmawiamy o ASO, to mam pytanie - który serwis BMW w północnej Polsce byście polecili, co sądzicie o Focie?

pozdrawiam

Kal


Niestety FOTA jest modelowym przykładem tego co najgorsze w ASO - pisalem w jednym z postow jak w mojej e61 chcieli wymieniac pol zawieszenia i nivo na kwote kilkunastu tysiecy PLN, oczywiscie zweryfikowalem ich diagnoze w innym warsztacie NASO, gdzie poinformowano mnie ze w zawieszeniu wszystko ok. Po okolo 20 kkm podjechalem na kolejna inspekcje do FOTY i okazalo sie ze autko jest calkowicie zdrowe i bez usterek w zawieszeniu. Normalnie CUD

Ogolnie muchy w nosie i brak kompetencji. Wiedza panow od kontaktu z klientem na poziomie zenujacym. Srednio rozgarniety user tego forum po 2 godzinach lektury jego zawartosci wie wiecej o e60/e61 niz panowie doradzacze serwisowi.

Niestety brak konkurencji powoduje tak kiepski poziom obslugi wiekszosci ASO BMW



Temat: jakie plusy ma nivo?

Witam
Chciałbym zapytać czy jak jest nivo to zawieszenie z tyłu powinno być twarde czy miękkie? Bo u mnie E39 528 98r jak jadę po poprzecznych nierównościach typu łączenia asfaltu itp. to mam wrażenie jak bym jechał bez amortyzatorów. Czy wpływ na to mają też koła (255/40/17)?
Może można coś regulować?
Ma ktoś jakiś pomysł? Z góry dzięki.
Pozdrawiam


Jeśli czujesz, że jest za twardo, to do wymiany może być akumulator ciśnienia (ta gruszka napełniona azotem). W citroen-ach można było napełniać azotem, chyba, że membrana była pęknięta, to wymiana na używkę (nówka 250 zeta), oczywiście w bmw będzie drożej).

pozdrawiam

Mariusz

PS. Do Cezar_2000.
Ad.2 Nie wiem o co chodzi z tym 'hałaśliwe' ?
Ad.3 Pompa jest ta sama co od wspomagania (układ zalany LHM). Jeśli siadła na glebę, to do wymiany/regeneracji amortyzator (koledzy z forum o E31 wiedzą o co chodzi).



Temat: zakup auta

Niestety w naszym kraju poziom usług bardzo odbiega od europejskich standardów i szczerze mówiąc trudno się dziwić takiej sytuacji - po prostu troche czasu musi minąć. Inna sprawa, że przeciętny klient polski jest mało wymagający i patrzy tylko na cenę, stąd takie a nie inne praktyki.

Jeżeli już rozmawiamy o ASO, to mam pytanie - który serwis BMW w północnej Polsce byście polecili, co sądzicie o Focie?

pozdrawiam

Kal


Niestety FOTA jest modelowym przykładem tego co najgorsze w ASO - pisalem w jednym z postow jak w mojej e61 chcieli wymieniac pol zawieszenia i nivo na kwote kilkunastu tysiecy PLN, oczywiscie zweryfikowalem ich diagnoze w innym warsztacie NASO, gdzie poinformowano mnie ze w zawieszeniu wszystko ok. Po okolo 20 kkm podjechalem na kolejna inspekcje do FOTY i okazalo sie ze autko jest calkowicie zdrowe i bez usterek w zawieszeniu. Normalnie CUD

Ogolnie muchy w nosie i brak kompetencji. Wiedza panow od kontaktu z klientem na poziomie zenujacym. Srednio rozgarniety user tego forum po 2 godzinach lektury jego zawartosci wie wiecej o e60/e61 niz panowie doradzacze serwisowi.

Niestety brak konkurencji powoduje tak kiepski poziom obslugi wiekszosci ASO BMW



Temat: Pytanie o opinie (dylematy przed kupnem)
Nie chodzi o to czy zależy czy nie, ale jak zobaczysz skórę, navi itp to zawsze inaczej patrzysz na auto. I to jest właśnie złe.

1. W starsze roczniki? 98r w BMW nie jest stare.
2. Miałem TDS-a, nie narzekałem, 3.0 na common rail tylko suche fakty bo nie miałem. W porównaniu z TDS> "miażdży mózg" ale jeżeli szrot to miażdży ale kieszeń.

3.0 CR>>>super osiągi, małe spalanie(mniejsze niż TDS), duuuża moc, ładne odejście, jedyny minus to drogie części (na pewno droższe niż w TDS-ie)

3. Co do cen to za 23 kupisz ładnego zadbanego TDS-a z końca produkcji
A co do 3.0 to odwróć cyferki i dalej będzie za mało na zadbany model.

Zauważ na aukcjach, że TDS z końca produkcji, zadbany jest tańszy od tzw okazji typu, "piękne, bezwypadkowe bmw 530d, stan idealny, 180tys przebiegu, oryginalny lakier" i tego typu bzdury.

P.S Ty pewnie będziesz szukał Touring więc NIVO dochodzi do sprawdzenia.




Temat: NIVO 750iLS

Nivo powinno samo się odpowietrzyć. Połączone jest przecież ze wspomaganiem kierownicy. Wystarczy kilka razy skręcić do oporu kierownicą w obu kierunkach i odpowietrzone.

Zgadzam się z przedmówcą. Klasyczne odpowietrzanie hyro a citroen'ach tak własnie przebiega. Robi się samo. BMW ma ten sam patent.
Jeśli zawiecha jest twarda i rzuca jak by nie było w ogóle amorów, to gruchy do wymiany (popękane membrany).

pozdr
Mariusz.

PS.
Za jakiś czas, jak sprzedam moje 730 kupię sobie 750 e32.



Temat: E34 Tourning wymiana amortyzatorów tył czy któś już to robił
miałem chwilę słabości i chciałem ja sprzedać ale postanowiłem że zostaje w domu jako "eksponat" do jazdy zimą itp... do tego nadaje się najbardziej... pozatym za dużo $ w nią zainwestowałem...
Wracając do podniesienia tego ix o te 8 cm, zdajesz sobie sprawę że półosie to ci się popsują w trybie natychmiastowym.. a do przodu są dostępne tylko w serwisie.
Jak byś zmieniał amory z tyłu na zwykłe to wypnij i zablokuj w położeniu neutrealnym element nr 1 :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HJ71&mospid=47394&btnr=33_0226&hg=33&fg=30
, pompa od nivo nie będzie pracować.. Amorki można zregenerować w Gdańsku w Nagengaście - to zrobiłem ale okazało się że mam uszkodzone te gruchy, można je kupić w AS...

pozdro



Temat: XENONY w DROGOWYCH
Tak ja mam Xenony fabrycznie montowane w bMW e32 sa to jedne z pierwzsych helli jakie byly montowane ale sa oryginalnie zalozone w bmw i kwestia samopoziomowania akurat w moim przypadku nie ma nic wspolnego poniewaz mam tzw system nivo ktory reguluje ustawienie samochodu do obciazenia chodzilo mi o dlugie w tych drugich lampach




Temat: [rafal_beny] BMW E34 325i Touring M50
Przedstawiam Szanownemu Jury moją miłość: 525ia touring urodziła się w styczniu 1995 roku w bawarii . Jej serducho to M-50 , wyposażona w 5-biegową skrzynie automatyczną, o trzech zakresach pracy; sportowym , sniegowym i ekonomicznym. Wyposażona jest m.in. w czarne, skórzane fotele(podgrzewane) i obicia, klimatyzację dwustrefową, komputer pokładowy, 2 air bagi, elektrykę szyb, lusterek(samościemniające się lusterko wewnętrzne) i dachu panoramicznego, bixenony, webasto, samopoziomujące tylne zawieszenie Nivo, tempomat... Aktualnie jestem na etapie montażu sprzętu audio, chociaż metaliczny dżwięk rzędowej szóstki, przypominający odgłos stu babiczek szyjących na drutach miłego oglądania, pozdro



Temat: Stuki w tylnym zawieszeniu

Witam koleżanki i kolegów.
Mam BMW E-39 kombi z zawieszeniem tylnym Nivo.
W tylnej prawej części samochodu mam stuki których nie mogę zdiagnozować. Stuki są słyszalne tylko gdy się przyśpiesza, gdy jedzie się płynnie i wszystko jest O.K. Myślałem że to może luźny akumulator , niestety nie , potem wytłumiłem kufer na koło zapasowe i też nie pomogło.
Może ktoś miał takie same lub podobne problemy to bardzo bym prosił o jakieś wskazówki.
Pozdrawiam .
Irek


tak jak koledzy powiedzieli, tuleje pływające tylnej belki - własnie przymierzam sie do ich wymiany...zobaczymy jak będzie po wymianie...
kupiłem 4 szt. BOGE za 149 zł/szt + 16 koszty wysyłki, a złodzieje u nas w sklepach motoryzacyjnych mają je po 200 zł/szt !!!




Temat: [ E39 ] padlo NIVO w trasie
no i stalo sie
jechalem ostatnio z 3miasta do bialegostoku i jakies 120km przed celem na prostej troche wyboistej drodze (jak to u nas w kraju) uslyszalem wielkie puffffff, przejechalem jeszcze kawalek do stacji benzynowej - wysiadam a tyl siedzi - wygladalo to jak max tunig - pol kola schowanego w nadkolu, podnioslem na lewarku lewa strone - przyjzalem sie poduszce no i widze ze poszarpana lekko. Dowloklem sie do bialegostku 50tka czujac KAZDA nierownosc drogi, na miejscu w ASO zamowilem lewa poduche i mialem przymusowy nocleg , poducha kosztowala mnie 620zl, za montaz krzyczeli w aso 260zl, znajomy polecil inny warsztat - uwineli sie w 40min za 50zl, suma sumarum MASE nerwow i troche monety, no ale po wymianie wszystko wrocilo do normy.
Teraz pytanie - czy mam tez od razu wymienic prawa poduche? Moj mechanik twierdzi ze wielu klientow ktorym pada jedna poducha zaraz przyjezdzaja i wymieniaja druga.
Czy te poduchy wystepuja w zamienniku? Wiem ze kompresor robi WABCO, szukalem na sieci troche info, ale nic nie znalazlem czyzby tylko oryginal bmw?
w sumie dobrze ze sie to stalo tak jak sie stalo i ze do aso bylo w miare blisko, bo nie wyobrazam sobie takiej sytuacji np gdzies na autobhanie pod wiedniem w drodze na urlop




Temat: amotyzatory tył + przód 528

Kupuj tylko Sachsy. Ja płaciłem po 330 zł za sztukę na przód. Tylne są w podobnej cenie. Jeżeli masz Nivo, to sprawdź, czy jest potrzeba wymiany z tyłu.
zgadzam się z kolegą dopłacisz około 150zł wiecej za sztuke w poróanniu do monreo a masz dobre amortyzatory i gwarancja i jakosc. Na zaiweszeniu nie iszczędzaj zwlaszcza jak chcesz troche pojeździć. Ja mam taką zasadę, jesli jakas częśc jest droga a nie dysponuje taką gotówką żeby np coś zrobić kompleksowo, jeżdzę ostroniej i robie później ale na oryginałach, albo dobrych zamiennikach markowych. W zawieszenie nigdy bym nic innego nie włozył jak lemforder albo amorkii sachsy i kropka. Jest zasada: chytry dwa razy traci i to przysłowie czy tez raczej zasada jak wspomniałem w autach idealnie zdaje się sprawdzac podczas napraw zwlaszcza w BMW, wiec jeslu umiesz liczyc i hccesz zaoszczędzic i długo pojezdzic autkiem i raz zapłacic za wymiane kup Sachsy i tyle w temacie ewentualnie bilsteiny, ale sachsy wole osobiscie, ida na pierwszy montaż



Temat: Gaz w BMW 525i kombi r. 1996 - na co zwrócić uwagę?
Miałem parę lat temu 520i 24V z gazem...zwykłym...tragedia Mam zamiar teraz założyć sekwencję, może ktoś mi poradzi na co zwrócić uwagę, jaką firmę założyć, aby nie było problemów.
Ponadto może ktoś mi odpowie na pytanie, jaką wersję posiadam, ma następujące wyposażenie: nivo, parktronic, klima zwykła, ABS, ASR, ESP, 2 x airbag, 4 x szyby el., el. lusterka, automat, tempomat, długi podwójny szyberdach, lusterko wewnętrzne fotochrome (z czujnikiem), drewniane dodatki...reszta standadowa.