Widzisz wypowiedzi znalezione dla frazy: BMW E36 schemat silnika





Temat: [E36] delikatne falowanie na benzynie dlaczego
Witam forumowiczów. Mam takie pytanie szukam schematu silnika bmw e36 320i bez vanosu .Gdzie jest odma umiejscowiona .? Z góry dzięki





Temat: Ksiażki,opisy,schematy----e-booki------
Witam.Zastanawiam się czy jest ktoś w posiadaniu badź jest w stanie zamieścić e-book odnośnie BMW E36 np., schematy instalacji elektrycznej,silnika albo poprostu tzw.instrukcje obslugi ,aby każdy we własnym zakresie mógł sobie podłubać przy swojej bawarze.Co wy na to?Ma ktoś dostęp do takich e-bookow?Z góry dzieki za komentarze.Pozdrawiam





Temat: [E36] schemat rozmieszczenia czujnikow w silniku ma ktos??
Witam...Potrzebuje schemat rozmieszczenia wszystkich czujnikow w silniku w BMW E36 320i silnik M50 B20 (bez vanos)Bede wdzieczny...



Temat: [E36] Schemat instalacji do BMW 325 TDS
Witam
Mam zamiar w niedlugim czasie kupic bmw e36 coupe i przelozyc do niej silnik 2.5 tds i mam prosbe bo nigdzie nie moge znalesc schematu instalacji do tego silnika. Chodzi mi o podlaczenie calej instalacji od nowa . Prosze, jesli ktos posiada taki schemat o podanie mi go.
Z góry dzieki



Temat: [E36] Kilka małych problemów - proszę o pomoc.
Witam, posiadam BMW e36 318i 1992 rok B+G, dużo już w niej zrobiłem ale mam kilka problemów z którymi sobie nie mogę poradzić, więc proszę o pomoc. Więc zacznijmy od początku, pierwszy problem jest taki że od uruchomienia silnika do jego zgaszenia (niezależnie od temperatury silnika czy otoczenia) wentylator działa mi na maksymalnych obrotach i sie nigdy nie wyłącza, podejrzewam że to czujnik temperatury cieczy chłodzącej więc jeśli mam racje to prosze o jakis schemat gdzie on sie znajduje i jak go wymienic oraz ile taki czujnik kosztuje mniej wiecej. 2. Auto pali mi (Uwaga, teraz nie żartuje ani nie przesadzam) 40 LITRÓW BENZYNY na 100 KM! (spalanie gazu to 10L), strasznie sie dusi powyżej 4 tyś obrotów, tak że praktycznie jak przekrocze granice 4 tyś obrotów, i zmienie bieg to obroty na jakiś czas spadają ponizej 1 tyś i samochod przez kilka sekund nie ma wogole mocy!, czasami nawet gaśnie. No i mam jeszcze małą prośbę, nie mogę znaleść schematu silnika do mojego auta na internecie, jeżeli ktoś mi może udostępnić to bardzo prosze...



Temat: POMOCY PROBLEM Z ABS-em
witam
słuchajcie byłem wczoraj na kompie i tak jak u kolegi wyżej u mnie też nie mogą u mnie wejść w ABS.
Co to może być czy ktoś wie
czy ma ktoś schemat ABSu bo jest mi potrzebny BMW e36 1.8 silnik
pomórzcie



Temat: [kupno] e39 w tdsie z początku produkcji vs e36
Nic specjalnie złego nie ma w tych silnikach. (Każdy silnik jak zajechany to padaka) Mój kuzyn ma tds w E34, bodajże od ok 2 lat, zupełnie nie narzeka na silnik, pojeździłem trochę i od razu wiedziałem, że muszę go mieć w E36.
Sam aktywnie szukałem ponad 6 miesięcy, zjeździłem trochę Polski, byłem raz w DE, znalazłem w końcu u nas. Jeśli chodzi o choroby wieku dziecięgo to wątpie, w E39 był wstawiany tds, który od kilku lat już jeździł (E34; E36 rownolegle z E39 wstawiony został do E38 a złego silnika by tam nie włożyli), było już udoskonalenie w postaci plastikowego kolektora więc nie było kota w worku.
Uważam, że wszystkie złe opinie tego silnika wynikają z tego iż większość tds była/jest katowana wg schematu BMW + 2.5 litra = gaz w podłogę. Zapominając, że to starej generacji ZS, jeszcze bez "wspólnej szyny" .

Chcesz tds to śmiało szukaj, znajdziesz dobrego to będziesz zadowolony (zakładam, że jesteś świadomy, że to nie będzie rakieta zwłaszcza w ciężkiej budzie E39). Jednak musisz być przygotowany na to, że bardzo mało jest tds wartych uwagi.

Jeśli chodzi o zwrócenie uwagi przy kupnie. To poczytaj sobie na forum o usterkach, problemach związanych z tds (jest tego dużo, ale powtarzam: nie dlatego, że silnik jest zły, tylko dlatego, że jest źle eksploatowany). Jeśli nie chcesz potem klnąć i dołączyć do narzekających na tds, to nie pakuj się z jakimikolwiek wątpliwościami, szukaj aż znajdziesz "ten właściwy". Chyba, że nie będziesz żałował na sumienne doprowadzenie do porządku zajechanej jednostki.




Temat: [E36] Potrzebny schemat instalacji elektrycznej 525 TDS
Witam poszukuje schematu instalacji elektrycznej bmw e36 525 tds 95r .

Objawy;
wysokie obroty po uruchomieniu silnika, nie dzialajacy economizer , obrotomierz, wskaznik temperatury i palaca sie kontrolka wtryskiwacza. Brak komunikacji z DDE i Instrument cluster.

Powyzsze objawy wystapily po wymianie silnika , pierwsze odpalenie wszystko dzialalo ok , wolne obroty , zegary , po osiagnieciu normalnej temperatury silnik zostal zgaszony , i po ponownym uruchomieniu juz odpalil z wysokimi obrotami i niedzialajacym obrotomierzem wskaznikiem temperatury i economizerem . roznica miedzy silnikami jest jedynie taka ze stary mial EGR a ten ktory jest obecnie jest bez EGR



Temat: brak swiatel wstecznych

wg schematu ktory posiadam, bezpicznik nr 26 to - Zespół sterowania silnikiem / Alternator / Wentylator Chołodnicy
a schemat mam z tego forum, wiec jak zwykle niczego konkretnego sie czlowiek nie dowie ;(


Ale jaki schemat posiadasz ?

W BMW E36 316i (73/75 kW) M40 b16 rok 1992.

Bezpiecznik nr.26 o wartości 10A odpowiada za :

Zespół sterowania silnika , Światło(a) cofania,Komputer pokładowy i Przekładnia automatyczna .

Zapewne masz jeszcze starą rozpiskę która nie jest tak dokładna i wziąłeś pod uwagę światła tylne . pozdro




Temat: Typ DME i innej "elektroniki" w E36
Jaki typ DME, EWS i innej elektroniki jest w moim BMW 320i (silnik M52) z 97 roku? Może ktoś ma namiary na informacje o takich szczegółach?

Chciałbym podłączyć się pecetem do mojego auta i sprawdzić, czy czasami nie ma tam błędów i ewentualnie wykasować je. Zawodowo jestem elektronikiem i sam mogę sobie "dłubnąć" jakiś interfejs i pobawić sie z elektroniką w aucie (nie chodzi mi tylko o sprawdzenie auta, bo wiem że mogę z tym jechać do serwisu). Tylko jakiego programu użyć? CarSoft'em w ver. 6.1 (lub nowszą) pewnie można to zrobić, ale jest problem z interfejsem, nie wiem czy wersja 3.4, do której schemat interfejsu jest znany, obsłuży to auto. Program BWM Scanner 1.2.5 P.A.Soft podobno w ogóle nie obsługuje E36, a Car Scanner 4.x też chyba nie obsługuje E36 z silnikiem M52 (tylko do 96 roku). Euroscan (uniscan) pewnie podobnie. Jak mam się więc podłączyć i jakiego programu do diagnostyki użyć?



Temat: 3l m54b30 modyfikacje zmiany ulepszenia
tu zamieszczamy informacje na temat m54b30 w roznych modelach bmw mam na mysli swapy, ulepszenia , programy, wydechy , schematy , przelozenia . Jednym slowem wszystko co moze podniesc moc i poprawidz seryjne osiagi tego silnika , oraz jak uporac sie z nim przy swapie w innych bmw.

NP.
Posiadam auto bmw e36 cabrio z silnikiem m54b30 planuje nastepujace zmiany:
- wydech : barany s50b32 przelotowy plus el-tec koncowy
-program soft z Łodzi , zdjety EWS
-dolot KN
- szpera 3,15

Co radzicie zeby jeszcze zmienic zeby poprawic osiagi , a moze ktoras modyfikacja moze zaszkodzic seryjnej mocy?



Temat: Bmw e36 wiazka silnika
Pytanie chyba glownie do swapowiczow mam taki problem do e36 94rok 2.0 bede wkladal silnik z 323ti z 98roku i powstal jeden problem wiazka samochodu z 94 roku posiada jedno okragle gniazdo natomiast compact z 98 posiada dwa takie gniazda czy kto posiada doswiadczenie badz jakis schemat co mogl by mi pomoc w zmiksowaniu tych dwoch autek ze soba???



Temat: E36 Automat. Inastalacja elektryczna. potrzebny shemat!!!!
Witam!!
Potrzebny jest mi schemat instalacji elektrycznej BMW E36 325 TD Automat bądz innej z automatyczną skrzynia biegów. Otóż mam nastepujacy problem. Pojechałem do serwisu pod kompa lecz ten nie chce sie skomunikowac z autem. Nie komunikuje sie ani z silnikiem ani ze skrzynią ani z abs. W aucie znalazłem poszarpana wygłuszke tak jakby były w nim myszy. Obawiam ze mogły one poprzegryzac kable. Nie pokazuje mi wskaznik paliwa, nawet jak zdejme wszystkie kostki z baku nic sie nie dzieje. Od niedawna zaczął szwankowac mi licznik i wskazówka od spalania tzn raz działa ok a raz nie. Na konsoli swieci sie kontrolka od skrzyni i skrzynia pracuje w trybie awaryjnym. obawiam sie ze mogą byc poprzegryzane kable.
Z góry dzieki za pomoc! Pozdrawiam!!



Temat: Pierścień usczelniający wydechu
Mam do sprzedania fabrcznie nowy pierścień uszczelniający do BMW z silnikiem TDS.

Cena nowego w sklepie to 60zł

U mnie taniej i milszy kontakt niż w sklepie!!!

Dla chętnych gratis przejażdżka pierwszym w Polsce E36 316i TURBO :hyhy:

Zdjęcia i schemat:




Tu adres albumu z resztą zdjęć:
http://s238.photobucket.com/albums/ff151/woytek13/pierscien/

Kontakt:
gg: 4109232
@: woytek13@o2.pl
PW: PW



Temat: Szukam pracy
szukam ksiazeczki serwisowej w pdf do sciagniecia do bmw e36 coupe 92r. chodzi o wykresy elektryki, schematy montazowe, przy silniku, gdzie sa n umiejscowione zatrzaski platikowe idt typu cos "zrob to sam". Schukalem po forach i niby jest troche Linkow, ale wszystkie stare i nie aktualne albo kaza placic za przesylke ksiazeczki. Chlopaki poratujcie jakims linkiem do downloadu jak ktos ma albomoze podeslac na maila. Dzieki z gory

[ Dodano: 2008-04-30, 17:49 ]



Temat: Sam naprawiam - BMW serii 3 (typu E36) [.pdf.] [PL]
Poradnik dla użytkowników samochodów BMW serii 3 (typu E36) modeli 316i, 318i, 318is, 318ti, 318tds, 320i, 323i, 323ti, 325i, 328i, 325td oraz 325tds, produkowanych w latach 1989-2000 w wersjach nadwozia sedan, coupe, kombi (touring) oraz compact, wyposażonych w silniki benzynowe 1,6 dm3 typu M40 o mocy 73 kW (100 KM) i typu M43 o mocy 75 kW (102 KM), 1,8 dm3 typu M40 o mocy 83 kW (113 KM), typu M43 o mocy 85 kW (115 KM) i typu M42 o mocy 103 kW (140 KM), 1,9 dm3 typu M44 o mocy 103 kW (140 KM), 2,0 dm3 typu M50 110 kW (150 KM)i typu M52 o mocy 110 kW (150 KM), 2,5 dm3, typu M52 o mocy 125 kW (170 KM) i typu M50 o mocy 141 kW (192 KM) oraz 2,8 dm3 typu M52 o mocy 142 kW (193 KM), a także wysokoprężne 1,7 dm3 typu M41 o mocy 66 kW (90 KM) oraz 2,5 dm3z typu M51T o mocy 85 kW (115 KM) i typu M51S o mocy 105 kW (143 KM), z mechanicznymi i automatycznymi skrzynkami biegów. Podano m.in. plan obsługi, dokładny opis czynności obsługowych i naprawczych, możliwych do wykonania we własnym zakresie przez użytkownika oraz schematy instalacji elektrycznej.

www.lewcomp.com/down/bmw.rar

sedan od listopada 1989 do marca 1999
coupé od października 1990 do kwietnia 1999
kombi (touring) od maja 1995 do maja 1999
compact od kwietnia 1994 do września 2000



Temat: [E36] Sam naprawiam BMW serii 3 [PL] [PDF]
Sam naprawiam samochód BMW serii 3 (typu E36) od modeli 1989



Opis e-booka:
Poradnik dla użytkowników samochodów BMW serii 3 (typu E36) modeli 316i, 318i, 318is, 318ti, 318tds, 320i, 323i, 323ti, 325i, 328i, 325td oraz 325tds,
produkowanych w latach 1989-2000 w wersjach nadwozia sedan, coupe, kombi (touring) oraz compact,
wyposażonych w silniki benzynowe 1,6 dm3 typu M40 o mocy 73 kW (100 KM) i typu M43 o mocy 75 kW (102 KM), 1,8 dm3 typu M40 o mocy 83 kW (113 KM), typu M43 o mocy 85 kW (115 KM) i typu M42 o mocy 103 kW (140 KM), 1,9 dm3 typu M44 o mocy 103 kW (140 KM), 2,0 dm3 typu M50 110 kW (150 KM)i typu M52 o mocy 110 kW (150 KM), 2,5 dm3, typu M52 o mocy 125 kW (170 KM) i typu M50 o mocy 141 kW (192 KM) oraz 2,8 dm3 typu M52 o mocy 142 kW (193 KM), a także wysokoprężne 1,7 dm3 typu M41 o mocy 66 kW (90 KM) oraz 2,5 dm3z typu M51T o mocy 85 kW (115 KM) i typu M51S o mocy 105 kW (143 KM), z mechanicznymi i automatycznymi skrzynkami biegów.

Podano m.in. plan obsługi, dokładny opis czynności obsługowych i naprawczych, możliwych do wykonania we własnym zakresie przez użytkownika oraz schematy instalacji elektrycznej.

sedan od listopada 1989 do marca 1999
coupé od października 1990 do kwietnia 1999
kombi (touring) od maja 1995 do maja 1999
compact od kwietnia 1994 do września 2000




no pass




Temat: [E36] LANCZUSZEK CZY PASEK
Witam wszystkich bardzo serdecznie i mam do was wielka prosbe i zarazem zapytanie , jestem pierwszsy raz posiadaczem bmw i nie mam pojecia co i jak...OSOBA od ktorej kupowalem Auto twierdzila ze moje bmw ma lancuszek a nie pasek rozrządu...mam kolege ktory konczy szkole auto mechanik i ma praktyki u naprawde dobrego mechanika i powiedzial mi ze moje bmw ma pasek...bylem tez u mechanika i ten powiedzial ze lanczuszek co tu robic?? idzie to samemu sprawdzic bo juz nie wiem co tu robic masakra...

Jest to BMW z 92 roku 1.6 silnik co wy macie w swoich autkach lanczuszki czy paski ...macie moze jakis schemat jak wyglada pasek a jak lanczuszek...:(



Temat: instrukcja obsługi e36 compact 1.6 -np. sam naprawiam itp
Na okladce tej ksiazki jest bodajze zdjecie compacta
Czy mam dalej cos pisac ?

No to pisze (patrzec na ostatnia linijke):

"Sam naprawiam samochód. BMW serii 3 (typu E36) od modeli 1989 - opis produktu:
Poradnik dla użytkowników samochodów BMW serii 3 (typu E36) modeli 316i, 318i, 318is, 318ti, 318tds, 320i, 323i, 323ti, 325i, 328i, 325td oraz 325tds, produkowanych w latach 1989-2000 w wersjach nadwozia sedan, coupe, kombi (touring) oraz compact, wyposażonych w silniki benzynowe 1,6 dm3 typu M40 o mocy 73 kW (100 KM) i typu M43 o mocy 75 kW (102 KM), 1,8 dm3 typu M40 o mocy 83 kW (113 KM), typu M43 o mocy 85 kW (115 KM) i typu M42 o mocy 103 kW (140 KM), 1,9 dm3 typu M44 o mocy 103 kW (140 KM), 2,0 dm3 typu M50 110 kW (150 KM)i typu M52 o mocy 110 kW (150 KM), 2,5 dm3, typu M52 o mocy 125 kW (170 KM) i typu M50 o mocy 141 kW (192 KM) oraz 2,8 dm3 typu M52 o mocy 142 kW (193 KM), a także wysokoprężne 1,7 dm3 typu M41 o mocy 66 kW (90 KM) oraz 2,5 dm3z typu M51T o mocy 85 kW (115 KM) i typu M51S o mocy 105 kW (143 KM), z mechanicznymi i automatycznymi skrzynkami biegów. Podano m.in. plan obsługi, dokładny opis czynności obsługowych i naprawczych, możliwych do wykonania we własnym zakresie przez użytkownika oraz schematy instalacji elektrycznej.

sedan od listopada 1989 do marca 1999
coupé od października 1990 do kwietnia 1999
kombi (touring) od maja 1995 do maja 1999
compact od kwietnia 1994 do września 2000"




Temat: [E36] Zmiana silnika, podłączenie wiązki
witam ponownie czy ma ktos opisane do czego jest ktory przewod w tym zlaczu okraglym co sie laczy instalacja silnika z wiazka samochodu w e36 1.8i i tak samo w e34 2.0 bo w necie to nie znalazlem nic madrego nawet mialem schematy od czlowieka z bmw ale z nich nic nie wyczytalem poniewaz byly to schematy bardziej techniczne niz praktyczne prosze o pomoc jesli ktos cos wie na ten temat



Temat: [E36] Wymiana paska wielorowkowego

witam,

mam do wymiany rolki - 3szt. w e36 1.8IS M44.

Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie jakie są w tym silniku. Jest prowadząca , napinająca i ???? nie wiem jaka jest nazwa tej trzeciej;/


Wejdz na tą stronke i wpisz ostatnie 7 znakow z vin http://www.realoem.com/bmw/select.do

Odszukaj odpowiedni schemat i bedziesz wiedział

Forum raczej o BMW z silnikami TD/TDS/D

Pozdrawiam



Temat: [ E36] Dokładka elektrycznych szyb. Proszę o pomoc.
Witam serdecznie.
Jestem właśnie w trakcie podłączania elektrycznych szyb na 4 drzwi w swoim bmw. Jestem już po założeniu mechanizmów, są pociągnięte i rozprowadzone kable w drzwiach, połączone kostki z pinami, pociągnięte kable po samochodzie i utknąłem na tym jakie kolory kabli muszę podłączyć do kabli w samochodzie lub w puszce w grodzi silnika, żeby dostać prąd, który popłynie do modułu i dalej przez moduł popłynie na kable do przełączników itd.
Moja prośba jest taka ,czy ma ktoś dostęp do schematu w którym będą kolory kabli, które trzeba podłączyć??

Dodam jeszcze, że w schemacie w książce ,,sam naprawiam'' nie ma kolorów kabli ,które trzeba podłączyć pod zasilanie).

Tutaj fotki: moduł oraz schemat z książki




Pozdrawiam



Temat: ODKRĘCANIE ŚRUBY PRZY KORBOWODZIE DOSTĘP DO SIMERINGÓW
Dzień dobry mam pytanie a właściwie błachostke a mianowicie jak odkręcić śrubę tą dużą na korbowodzie, ponieważ rozwalił mi się simering i zachlapał cały przod silnika, potrzebuuje wiedzieć jaki jest tam gwint prawy, czy lewy, oraz możliwa podpowiedź jak najszybciej wymienić ten simering, może jakiś schemat? Aha moje autko to BMW 316 e36 z 1994roku, silnik m43. Pozdrawiami czekam na odpowiedzi.



Temat: Pomocy dostane kota z tym g...
Witam .Chlopaki i dziewczeta prosze niech ktos rozkmini ten oto schemat.Jak juz pewnie wiekszosc z was zna moja historie zwiazana ze sciagnieciem nyski do irlandii a pozniej po 3 tygodniach wywiezieniu jej do Polski, zakupilem autko z rhd w irl.Jest to BMW 316 i e36 z 1994roku,dosc zwinne ale tylko jedno mnie sklonilo rwd:).Da sie tym poszalec po plazy.

Dobra koniec tego marudzenia,sprawa wyglada tak ,kupilem na ebay-u alarm z wieloma duperelami jak i rowniez odpalaniem z pilota , chcialem miec taka wygode jak ma w nissanie:).I sprawa sie komplikuje po podlaczeniu 4 elektromagnesow .wlacza odrazu sie zaplon ,moge odpalic go tylko z kluczyka, a po zgaszeniu poprzez kluczyk i wyjeciu go silnik nadal chodzi i nie gasnie.Mam do was prosbe niech mi to ktos na chlopski rozum rozpisze, narysuje .Centralka juz jest podlaczona wiec chodzi mi tylko o uklad ktory ma 10 kabli (10 P) w gore.

[ Dodano: Nie 03 Sie, 2008 16:44 ]
http://www.rearparkingsen...t.php?ProdID=35 to jest stronka producenta .Podlacylem wszystko tak jak na rysunku ale i tak prosze o pomoc kogos kto dokonczyl elektronike:D ja dalem rade 4 lata hehe .

[ Dodano: Nie 03 Sie, 2008 19:18 ]
Czy przy stacyjce musze jakies kable odlaczyc ,przeciac aby przechodzily przez uklad?



Temat: szukam schematu rozrządu e36 2.0 24v m50
Witam kolegów z forum otóż po dużych poszukiwaniach moja akcja nic nie przyniosła a mianowicie poszukuje schematu rozrządu Bmw e36 320i bez vanos-a silnik m50.Mozę ktoś z was posiada takowe informacje,może wie gdzie szukać był bym bardzo widzięczny.pozdrawiam z góry dzięki



Temat: [e36]compact. schemat elektrycznych szyb
BMW e36 compact 1994 rok, silnik 1.6 M43 podeslij schemat na spike(at)chynow.net



Temat: Bmw E36
Potrzebuję schemat do szybredachu auto jak wyżej 1997 r 1,8 B.Do silnika jest stały + i masa.Silnik jest dobry,po podłączeniu bezpośrednio pracuje swobodnie.
Pozdrawiam.



Temat: [E36] M43 - potrzeba schemat inst. elekt silnika + osprzetu
mam zmieniony silnik w samochodzie (nie bmw) na 1.8 M43 - potrzebuje do niego schematu instalacji elektrycznej (ta z ksiakzi sam naprawiam jest niewystarczajaca)

pilne



Temat: Schematy elektryczne BMW E36
Schematy Elektryczne E36

Rozpiska bezpieczników:



1.Dach
2.
3.Mycie / Wycieranie
4.Podgrzewane siedzenia
5.Siedzenie kierowcy
6.Podgrzewana szyba tylnia
7.Zamek centralny / Centralny zespól sterowania
8.Sygnaly dzwiekowe
9.radio
10.ABS
11.Światła mijania lewe
12.Światła mijania prawe
13.Zespół sterowania silnika
14.Szyba(a) przód / Centralny zespól sterowania
15.Przednie światło przeciwmgłowe
16.Zespół sterowania silnika
17.Tylnie światło przeciwmgłowe
18.Zespół sterowania silnika
19.Siedzenie(a)
20.Ogrzewanie i wentylacja
21.ABS
22.Przełącznik świateł
23.Podgrz.Siedz./Przerywacz/Przyrządy/Przełącznik Świateł/Zegar Cyfrowy
24.Lusterka
25.Przerywacz/Światła zewnętrzne
26.Zespół sterowania silnikiem / Alternator / Wentylator Chołodnicy
27.Airbag / ABS / Przyrządy
28.Rozrusznik
29.Światła drogowe / Światła przeciwmgłowe
30.Światła drogowe / Światła przeciwmgłowe
31.Silnik rozruchowy / Komputer Pokładowy / Układ Alarmowy / Immobilizer / Przyrządy /
Zegar / Moduł sterowania nadwozia
32.Przediał dla pasażerów
33.Moduł sterowania nadwozia / Boczne światła / Światło tablicy rejestracyjnej / Przełącznik
świateł / Tylnie lampy / Lampy wewnętrzne
34.Światła awaryjne / Czujnik wypadkowy / Czujnik alarmu
35.Moduł sterowania nadwozia / Centralny zamek
36.Układ mycia wycierania
37.Wyrównanie reflektora / Boczne światła / Światło tablicy rejestracyjnej / Tylnie lampy /
Lampy wewnętrzne / Przedział dla pasażerów / Układ wycierania mycia
38.ABS / Ogrzewanie wentylacja
39.Zespół sterowania silnika / Ogrzewanie wentylacja
40.Ogrzewanie i wentylacja
41.Airbag
42.Airbag
43.Moduł sterowania nadwozia / Lampy wewnętrzne / Zamek centralny
44.Radio / Moduł sterowania nadwozia / Urządzenia do mycia przedniej szyby
45.Zegar / Immobilizer
46.Światła STOP / Przyrządy / Komputer pokładowy / Regulator ruchu

Rozpiska przekaźników:



1.Pompa paliwa
2.Glowny przekaznik silnika
3.Grzalka lambdy
4.Klakson
5.Przednie swiatla i przeciwmgielne przednie
6.wolny kierunkowskaz
7.szybki kierunkowskaz (gdy przepalona zarowka?)
8.Awaryjne
9.Nawiew
10Nawiew na tylna szybe
11.Abs system
12.Abs pompa
13.Wentylator ekektryczny chlodnicy szybki
14 ?
15 Wentylator elektryczny chlodnicy woln



Temat: KOLEKTORY DOLOTOWE DO 328

Heh... nie chce mi sie tego więcej tłumaczyć.
Weź sobie schematy, rysunki techniczne czy co tam chcesz i dobrze sie przyjrzyj obu konstrukcjom M50 i M52


Wiem doskonale czym sie róznia M52 i M50 (inny blok korby tłoki sprzezynki zaworowe kolektory dekiel i 20kg jest lżejszy ) w E46 jest całkiem inny silnik na podwójnych vanosach i na pewno nie podpasuje kolektora z M50 i M52 sam osobiście z kolesiem przekładałem z M50 325 do M52 328 i nie było zbyt dużo roboty dwa dni i auto jeżdzi nic nie stroiliśmy a co do kolektorów w M52 wszystkie 6cylindrów mają takie same wrecz identyczne i też to dobrze wiem niby te 323 (pojemnosc 2499 tak pisze w brifie i w katalogach) to są tak naprawde 325 z kolektorem i przepustnicą od dwa litry dlatego ma 170KM i mam teraz pytanie czy w E46 (całkiem inny silnik niż M50 i M52 wiec nie piszczie już że musze założyć kolektor z M50 bo nigdy go nie dopasuje) jest silnik 2499cm pojemności czyli 325 ma moc 192KM i oznaczenie 325 i jest silnik o takiej samej pojemności i mocy 170KM i ma oznaczenie 323 ale pojemność 2,5l i teraz jeszcze raz zadaje pytanie czy w BMW E46 nie E36 ktoś ma możliwość zmierzenia kolektorów dolotowych z 323 i 325 i 328 lub może ktoś wie czy jak założe z silnika na podwójnych vanosach 325 192Km kolektory do 328 też na podwójnych vanosach to coś da a oznaczenie silników w E46 jest chyba M54 ale nie jestem na 100% pewny bo rózne żródla róznie podają Pozdrawiam

http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/bmw-e30-325-e36-coupe-325-e46-touring-328-t524.html TU JEST ZDJECIE MOJEGO SILNIKA OSTATNIE ZDJECIE

witam kolegę, zapominamy o łączeniu postów...mod...b




Temat: Seria, sam naprawiam... do zassania na dysk.
Naprawiam i reguluję Audi 80 B3

Audi 80 78-86 + Schematy Elektryczne

Audi 80 B4 książka serwisowa; język DE

Audi A4 (wersja 2MB, gorsza jakosc)

Audi A4

BMW serii 3 e30

SERVICE MANUAL BMW 3 Series e36
język angielski.

BMW serii 3 e46

Citroen ZX Instrukcja Obsługi PL

Daewoo Lanos

Daewoo Tico

Fiat Bravo Brava

Fiat Cinquecento 700 i 900

Fiat Cinquecento

Fiat Punto - Naprawa i obsługa

Fiat Seicento

Obsługa i naprawa Fiata Uno

Ford Fiesta Sam naprawiam 88-96

Ford Mondeo 1992 - 2000

Ford Sierra i Turnier

Sam Naprawiam Honda Civic

Honda Accord 93-96

Honda Civic

Honda Civic

Sam naprawiam MAZDA 323

język polski

Mazda 323

Mercedes W124 (200, 200E, 230E, 260E, 300E, 230CE, 300CE, 260E4MATIC, 300E4MATIC)
język angielski.

Mercedes 190 W201

Nissan Almera

Nissan Primera

Nissan Primera Poradnik Uslugi i Naprawy

Nissan Sunny

Opel Astra I - 1991 - 1998

Opel Astra I - 1991 - 1998
+ Schematy Elektryczne + Service And Repair Manual

Opel Astra II

Opel Astra II i Zafira

Sam naprawiam Opel Astra F (I)

Instrukcja obsługi Opel Astra F (I)

Opel Corsa i Tigra
(wersja JPG)

Opel Corsa B i Tigra

Opel Kadett E - Obsluga i Naprawa
(silniki 1.2, 1.3, 1.6D, 1.7D)

Opel Omega po 1994

Opel Omega B Książka obsługi i schematy
Kod:http://www.files.bestiales.pl/garaz/instrukcje_schematy/bestiales.pl_ksiazka.obslugi.Opel.Omega.zip

Kod:http://www.kamena.neostrada.pl/bestiales.pl_schematyb.zip

Instrukcja obsługi Opel Omega C

Opel Kadett E

Opel Vectra 1996 - 2002

Opel Vectra 1988 - 1995, Calibra 1990 - 1997

Renault 19

Peugeot 205

Sam naprawiam Renault Clio I

Sam naprawiam Renault Clio II

Renault Clio II

Seat Ibiza i Cordoba od 1993

Seat Toledo Instrukcja Obsługi

Golf II D

Golf II

Sam naprawiam VW GOLF III i Vento

Golf III Benzyna

Golf III i Vento

Golf III i Vento v2.0

Golf TD

VW Passat 88-96

VW Passat

VW Passat od 1996

VW Polo 81-94 + Schematy Elektryczne

VW Polo

Ew. haslo
Kod:marog

Zaczerpniete z innych for i pouporzadkowane...
Jak bedzie mi sie chcialo dorzuce reszte...



Temat: Wybór BMW i dalsza droga

Może po prostu poczekaj jeszcze trochę i kup od razu auto z większym silnikiem.
Lepiej będzie chyba kupić coś za ok. 7 tys. dozbierać te 8, sprzedać pierwszy i wtedy kupić coś lepszego. Chyba, że pisząc większy silnik miałaś na myśli z 4.0, ale to odpada


Skoro to Twoje pierwsze BMW wybierz coś najprostrzego.
Przecież wybrałem, M20B25 albo M50B25 to chyba nie są jakieś skomplikowane silniki.


O swapie pomyśl później,najpierw dobrze poznaj samochód,wyczuj go jak się prowadzi itd.
Oczywiście na początek planuje kupić któreś z tych aut, które są na samej górze schematu, a później jak już troche pojeżdże to sie zastanowie czy w ogóle chce swapa, czy zmienić auto, czy może zostać przy tym co wybiore.


I nie wierz jeśli będą Ci mówić że za 7000zł nie da się kupić dobrej beemki
W końcu przynajmniej jakiś pozytywny głos w tej sprawie. Jak to mówią kto szuka ten znajdzie


Od razu chcesz mocny silnik?Nie neguję Twoich umiejętności,ale na streetracing napisałeś ,że jeszcze nigdy nie jechałeś beemką i może zacznij od mniejszego silnika?Myślę ,że tak będzie bezpieczniej.Sam zaczynałem od 318i,potem 320i i wreszcie 325i.
Według mnie lepiej od razu 2.5 bo te mniejsze żeby jechały trzeba kręcić przez co spalanie może być większe niż w 2.5. Beemką jeszcze nigdy nie jechałem, ale myśle że zbyt dużo czasu nie zajmie mi dostosowanie się do tego samochodu. Co do bezpieczeństwa to nie masz się co martwić, potrafie używać wyobraźni i taka zmiana silników albo samochodów chyba by mnie drożej wyniosła niż od razu zakup E36 2.8, tak mi się przynajmniej wydaje

I jak to jest w końcu z tym M20B25, na prawde taki awaryjny, czy tylko tak straszą ?



Temat: [e39] Pytanko zwiazane z chłodnicą
Witam wszystkich po latach

Bardzo dawno nie było mnie na forum, bo i dużo zmieniło się w moim życiu. Wraz z rodziną wyjechałem do Irlandii, BMW sprzedałem (nowy właściciel do dnia dzisiejszego jest szczęśliwym posiadaczem) i aktualnie pod domem parkuje Golf 3 Wstyd się przyznać do obecnej marki samochodu, ale po przyjeździe do IE musiałem szybko coś sobie sprawić z małym silnikiem ze względu na wysokość ubezpieczenia, ale już nie długo pod domem zagości nowe BMW zaś Golfa przejmie żona

Ale z jakim problemem tu uderzam... Mój sąsiad dwa dni temu kupił BMW e39 523i automat z 97 roku i dzisiaj pojawił się problem z układem chłodzenia silnika. Płynu w zbiorniczku wyrównującym jest pod sam korek (sąsiad sam dolewał wody bo samochód zagotował się mu w drodze) zaś przewody przez które płynie płyn chłodniczy są miękkie, jak by puste w środku. Ogrzewanie auta nie działa więc podejrzewam, że układ jest centralnie zapowietrzony. Wiem, że problem odpowietrzania był poruszany już setki razy, ale czy w e39 odbiega on od reszty bmw?

Gdy dawno, dawno temu ja odpowietrzałem swoje e36 robiłem wszystko według tego schematu:
1. na całkowicie zimnym silniku (najlepiej rano) nalać płynu chłodniczego do kreski do zbiorniczka wyrównującego.
2. zakręcić korek od zbiorniczka wyrównującego, odpalić silnik i włączyć ogrzewanie ma maksa.
3. odkręcić a właściwie to poluzować korek odpowietrzający obok korka wlewowego do chłodnicy.
4. czekać, aż przez korek odpowietrzający zacznie uciekać płyn chłodniczy bez bąbelków powietrza. W międzyczasie można uciskać węże gumowe aby wyszło z nich powietrze.
5. zakręcić korek odpowietrzający i sprawa załatwiona.
6. przez kolejne 2, 3 dni rano przed uruchomieniem auta w miarę potrzeby dolać płynu chłodniczego aby poziom ustabilizował się przy wspomnianej wcześniej kresce na zbiorniczku wyrównującym.

Czy o czymś zapomniałem bo jak wspominam robiłem to już ponad 1,5 roku temu no i oczywiście w innym modelu więc może coś o czymś więcej należy pamiętać?

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi i wskazówki.

Pozdrawiam.

Konradex

P.S. Proszę nie piszcie, że temat był setki razy poruszany na forum bo to oczywiście prawda, ale gdy ja ostatni raz byłem na forum to wyglądało ono zupełnie inaczej niż dzisiaj. Posty, które kiedyś mi pomogły pewnie zostały usunięte albo są tak zakopane, że nie mogłem ich znaleźć.




Temat: Nowy nabytek i parę pytań.
Witam wszystkich. Stałem się szczęśliwym posiadaczem modelu E36 sedan z silnikiem 1.6 (M43) z 94 roku. Tematyka samochodowa nie jest mi obca nie mniej jednak nie znam sie na BMW tak dobrze jak na poprzedniej posiadanej marce więc mam kilka pytań. Zanim sie zarejestrowałem wertowałem Wasze forum i znalazłem wiele odpowiedzi i poradziłem sobie z paroma usterkami ale jest kilka spraw z którymi nie dałem rady - przeto pytam . Nadmienię jeszcze ze zakupiłem książkę http://www.motoryzacja.infoksiazka.pl/ksiazka,143390,bmw_serii_3_typu_e36_od_89_do_2000r-.html więc mam jako taki support

ad1. Uszkodzona wiązka w tylnej klapie (standart) - lutownica w dłoń i jest jak nowa ale proszę mnie oświecić w takiej sprawie - czy zamek bagażnika po przez centralny otwiera i zamyka całe auto?? U mnie można tylko zamknąć i nie wiem czy to jest prawidłowe działanie.

ad2.System ABS nie działa - objawy od tych opisywanych przez Was różnią się tym ze u mnie nie ma żadnych oznak niesprawności poza tym ze koła sie blokują. Przy przekręceniu kluczyka kontrolka sie zapala i za moment gaśnie. Za poradą z forum zmierzyłem wartość rezystancji czujników i jest w normie. Może są jeszcze jakieś sposoby na sprawdzenie sytemu zanim udam sie na diagnostykę komputerową?

ad3. Lakier - czy można w handlu dostać oryginalny lakier czy pozostaje tylko dobieranie?

ad4. Poprzednia właścicielka założenie radia zleciła swojemu lakiernikowi - jednym słowem - wiązka kostki ISO to rzeźnia. Lutownica i prąd nie są mi obce więc po godzinie prawie wszystko było na swoim miejscu i wyglądało odpowiednio - prawie - w wiązce kostki ISO pozostały mi dwa bardzo cienkie przewody (biały z czerwonym paskiem i biały) - ze schematu w książce nie wywnioskowałem co to i do czego więc jeżeli ktoś z Was wie do czego służą w/w przewody to będę wdzięczny za info.

No to tyle - ogólnie jestem bardzo mile zaskoczony tym samochodem. Miałem niesprawne podświetlenie włącznika świateł - wymontowanie oraz naprawa była dosłownie intuicyjna tak samo zresztą jak naprawienie niedziałającego wskaźnika poziomu paliwa. Poza tym przejechałem 319km na 26 litrach benzyny i wcale nie w stylu emeryt mode więc ze spalania jestem bardzo zadowolony.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.



Temat: "Sam naprawiam ..."
Dla wszystkich posiadaczy BMW E36:

Pojawiło się długo oczekiwane wydanie Pana Hans-Rüdigera Etzolda z serii Sam naprawiam samochód pt: "BMW serii 3 (typu E36) od modeli 1989"
http://www.wkl.com.pl/ofe...&dzial=1&id=391

Hans-Rüdiger Etzold
BMW serii 3 (typu E36) od modeli 1989
Cena: 60.00 PLN

format 195x246, str. 376, rys. 560, tab. 32, tł. Andrzej Wendrychowicz

Książka z serii/cyklu:
Sam naprawiam samochód

Poradnik dla użytkowników samochodów BMW serii 3 (typu E36) modeli 316i, 318i, 318is, 318ti, 318tds, 320i, 323i, 323ti, 325i, 328i, 325td oraz 325tds, produkowanych w latach 1989-2000 w wersjach nadwozia sedan, coupe, kombi (touring) oraz compact, wyposażonych w silniki benzynowe 1,6 dm3 typu M40 o mocy 73 kW (100 KM) i typu M43 o mocy 75 kW (102 KM), 1,8 dm3 typu M40 o mocy 83 kW (113 KM), typu M43 o mocy 85 kW (115 KM) i typu M42 o mocy 103 kW (140 KM), 1,9 dm3 typu M44 o mocy 103 kW (140 KM), 2,0 dm3 typu M50 110 kW (150 KM)i typu M52 o mocy 110 kW (150 KM), 2,5 dm3, typu M52 o mocy 125 kW (170 KM) i typu M50 o mocy 141 kW (192 KM) oraz 2,8 dm3 typu M52 o mocy 142 kW (193 KM), a także wysokoprężne 1,7 dm3 typu M41 o mocy 66 kW (90 KM) oraz 2,5 dm3z typu M51T o mocy 85 kW (115 KM) i typu M51S o mocy 105 kW (143 KM), z mechanicznymi i automatycznymi skrzynkami biegów. Podano m.in. plan obsługi, dokładny opis czynności obsługowych i naprawczych, możliwych do wykonania we własnym zakresie przez użytkownika oraz schematy instalacji elektrycznej.


dla przypomnienia to "już" 3 książka tego autora (po naszemu) o BMW. Wcześniej wyszły 2 wydania o 3 e30 i 5 e28 (której niestety nie posiadam, a jest o wiele lepsza niż ta o e30)...



Temat: WITAM - Freude am Fahren - Będziesz Mógł Wyprzedzać
Witam wszystkich właścicieli pięknych samochodów z Wrocławia i nie tylko. Tak jak więszkość, chciałbym się przywitać i krótko opisać mój nałóg jakim jest BMW. Zaczęło się bardzo banalnie, ponieważ przez pewnien czas mieszkałem w Monachium i choć wcześniej poprzez niektórych POLSKICH UŻYTKOWNIKÓW MARKI BMW (czyt. wiejski sprzęt kaskaderski) byłem bardzo uprzedzony do tej marki, wolałem raczej japońskie auta, któregoś pięknego dnia w stolicy BAWARII ujrzałem ją......piękną, bordową, nieską i bez palstikowych parapetów i wiejskiego tuningu.....E36 320 coupe .......niewiarygodnie super utrzymana od 2 właściciela szanującego to auto (dało się zauważyć po najmnijeszych detalach)-----PRAWDZIWA IGŁA, ale nie ta POLSKA GIEŁDOWA---150 KM piekny ryk 6 cylindrów, fajne audio w środku i wydech nadający poważnego brzmienia. Długo się nie zastanawiając kupiłem ją, jezdzilem 3 miesiące, nie nie trzeba było robić, tylko lać paliwo----wskazówka w trasie MONACHIUM WROCŁAW bardzo lubiała zbliżać się do 200km/h a noga zaprzyjaźniała się z podłogą...auto po 3 miesiącach sprzedałem w POLSCE (czego żałuję do dziś bo zostało przerobione na wiejski tuning, katowane, PALENIE GUMY i dwa zniszczone mosty- wierzcie lub nie, ale ja auta nie katowałem TYLKO SZYBKA JAZDA PO AUTOBAHNIE) i kupiłem E34 525td.....super wygoda, małe spalanie, pewnośc w prowadzeniu mimo, że 95 rok BYŁEM W SZOKU ze tak stare AUTA sa tak zadbane i tak się sprawują....TEN SAM SCHEMAT parę miesięcy i kolejna okazja w MONACHIUM .....E36 coupe 325 automa, skóra, klima full wypas.....zakochalem sie jeszcze bardziej szczegolnie w TRYBIE JAZDY AUTOMATEM SPORT...ruszanie spodswiatel, dzwiek silnika, cos niesamowitego.....w międzyczasie były GOLFY, ASTRA CABRIO, FIAT COUPE 16v TURBO 190 koni , ale teskno mi bylo do BMW. Kolejnym autem było BMW 525ix TOURING, 2 szyber, klima, bananowe skóry i wcale niemale wrazenia z jazdy pomimo swej masy i racjonalego spalania 10litrow na traise przy 150 -160 km/h......po dłuższej przerwie świeżokupione E36 cabrio 1,8i.............i pierwsze wnioski, że 6 cylindrów to piękna rzecz, a nie 1,8 silnik że auto z niemiec, a z włoch to ogromna różnica i pomimo tego, że kupując wiedziałem, że czeka mnie parę rzeczy do zrobienia (np. huczący most) strrrrrrrrrasznie mi się podoba -----jak z kobietą, widzisz, zakochujesz się i już nic cię od tego nie odwiedzie....

E36 CABRIO - 94 rok - 1,8i - CZARNA- 4 elektryczne szyby, klima, czerwono - czarna skóra(niefabryczna!!!! robiona na zamówienie---już sam nie wiem, czy to plus czy minus), felgi 17 cali, lampy CLEAR, lusterka M3 (bardzo niepraktyczne SŁABO WIDAĆ) w sumie to wszystko...pościągane oznaczenia tylko z tyłu znaczek BMW...jestem zwolennikiem NISKO, SZERKO, BEZ WIOCHY....lepiej mniej jak przedobrzyć...więcej zdjęć wkrótce. Te są z pierwszego dnia po zakupie, jeszcze nie miałe okazji bez dachu pojeździć. JESZCZE RAZ WITAM I DO ZOBACZENIA GDZIEŚ NA ULICY LUB NA ZLOCIE! POZDRAWIAM



Temat: TUDM 320d/Niekończąca się opowieśćChip tuning 26/05
Interfejs: taki z allegro za 199zł, pod Carsoft 6.5.

Niestety z przejściówką USB->COM nie działa (sprzedawca zapewniał, że będzie działać). Postaram się spróbować jeszcze z inną przejściówką bo ponoć z ich działaniem jest różnie, jak to mówił Marcin Daniec „robią co chcą”.

Udało mi się dopiero podłączyć wszystko z konencjonalnym PC wyposażonym w fizyczny port COM i jakoś działa.
Po pierwsze schemat podłączenia kabli do mojego modelu jest błędny, bo pokazuję podłączenie w piny, które u mnie są puste:/.
Według instrukcji E46 do 09.2007 ma być wyposażone w OBD, ja mam przed tą datą a jednak już z OBDII. Pomimo identyfikacji OBDII nadal schemat był niezgodny.
Powoli i systematycznie metodą badawczą udało się znaleźć odpowiednie kable.

Na dniach będę chciał jeszcze wypróbować działanie interfejsu w E36 wyposażonym w konwencjonane złącze BMW 20 pinowe.

Sam program:
Opisy błędów są, ale w języku niemieckim.
Da się odczytywać/kasować błędy (nie wszystkie) w następujących modułach:

DME / DDE diagnosis - Status: OK
Inst. Cluster dia. - Status: OK
SIM diagnosis - Status: Module does not respond !
AIRBAG diagnosis - Status: OK
ABS / ASC diagnosis - Status: OK
BC / MID diagnosis - Status: Module does not respond !
DWA diagnosis - Status: Module does not respond !
ZKE / ZVM diagnosis - Status: OK
HKL diagnosis - Status: OK
EGS diagnosis - Status: OK
EWS diagnosis - Status: OK
LCM / CCM diagnosis - Status: OK
PDC diagnosis - Status: OK
CVM diagnosis - Status: Module does not respond !
CAS diagnosis - Status: Module does not respond !
ZGM diagnosis - Status: Module does not respond !
RLS diagnosis - Status: Module does not respond !

Część z powyższych nie działa bo najzwyczajniej nie ma u mnie tychże „modułów”.

Natomiast fajnie i sprawnie działa Live Data moniturąjący działanie silniki itp. na żywo:
np. pokazuję % aktualną moc użytą do dodatkowego grzania silnika. Się dowiedziałem, że im wyższe obroty tym więcej dogrzewa, jest to ściśle związane z wydatkiem alternatora, itp.

ZKE/ZVM - selektywne ustawienie otwierania drzwi, zamykanie centralnego po ruszeniu pomimo włączenia tychże opcji nie działały u mnie.

Następny feler nie możność wykasowania poniższych błędów w module ZKE/ZVM a więc general electrick:
-7 Module nicht codiert
-59 Neigung Sensor oder Innenraum Ăśberwachung oder KurzschluĂź an ein Kabel

Generalnie poniżej lista błędów, które zostały wykryte oraz moduły w których siedziały:

DDE: 1B

Instrumental Cluster: 11 EGS Signalleitung gestort
BE Fehlereintrag uber internen Fehler im Lichtmodul
ABS/ASC: 49 DrehzahlfĂźhlerfehler hinten links Od. Auslass-Ventil, vorn rechts
152 DSC Schalter

ZKE/ZVM: 7 Module nicht codiert
59 Neigung Sensor oder Innenraum Ăśberwachung oder KurzschluĂź an ein Kabel
13 TĂźr schloĂź Heizung : KurzschluĂź
14 Crash-Sensor
4 Klemme R
PDC: 9E28 Interne regeleenheidsvtoring

Jak by ktoś miał tą rozpiske kodów (wiem, że jest na forum) albo dokładnie wiedział co to powyższe znacz to byłbym wdzięczny!

Ciekawe czy w powyższych jest coś odnośnie dodatkowego grzania. Jak mnie nikt nie poratuję i nie pomoże to się zmusze do słownika niemieckiego :/.

Dodatkowa uwaga – nie zbliżajcie się z interfejsem do samochodu bez uprzedniego podłączenia zewnętrznego źródła zasilania. Mi padł aku (100Ah) po ca 2h bawienia się i musiałem go reanimować a przy okazji tego pada doszło kilka błędów np.: „9E28 Interne regeleenheidsvtoring”.



Temat: instalacja alarmu BMW E36
Szukając po internecie informacji jak założyć alarm do bmw e36 znalazłem troche wiadomości ale mocno niekompletnych i porozrzucanych ja zakładałem alarm w wersji compact z 1996 roku, e36 przed 95 rokiem mają moduł domykania szyb i centralnego zamka z białą wtyczką, e36 od 95 w zwyż mają moduł c.zamka i szyb z żółtą wtyczką ( ta mniejsza z małymi pinami i większą ich ilośćią) w obydwu zakresach roczników za schowkiem pasażera.

1.Podłączanie sterowania c.zamkiem
Ważna informacja!
Moduły w e36 po 95 roku STEROWANE SĄ +, przed 95 rokiem też ale co do tego nie mam 100% pewności.

E36 przed 95
- do białej wtyczki podpinamy się z alarmu przewodem
OTWIERANIE/rozbrajanie alarmu- pin 25
ZAMYKANIE/uzbrajanie alarmu – pin 24
Mogą być kable we wtyczce pod tymi numerami pinów ale nie muszą, wtedy trzeba pokombinować żeby wpiąć się tam przewodami.

E36 po 95
-do żółtej wtyczki w miejsce pinów
PIN 4 – podłączamy przewód z alarmu, na którym jest impuls ( musi być +12V ) podczas ZAMYKANIA/uzbrajania alarmu
PIN 17- podłączamy przewód z alarmu, na którym jest impuls ( musi być +12V ) podczas otwierania
( we wtyczce oryginalnego modułu c.zamka i szyb pod pinem 4 jest przewód a pod pinem 17 nie ma należy wtedy podlutować kabelek pod ten pin w gnieździe i wypuścić go przez wtyczke uprzednio lekko rozwiercając miejsce na ten właśnie pin we wtyczce na średnice kabelka)

Możliwe jest to że podałem tu odwrotnie piny na otwieranie z pinami na zamykanie c.zamka ale nic na pewno się nie zepsuje tylko będzie otwierał c.zamek jak alarm będzie się uzbrajał i na odwrót wystarczy wtedy tylko zamienić przewody idące od alarmu miejscami np. z pinu4 na pin17 ( e36 po 95).

Specjalnie nie podaje kolorów kabli idących od zakładanego alarmu ponieważ co alarm to inne kolory przewodów. Moim zdaniem lepsze są te alarmy, które mają wejścia gdzie można podłączyć sobie plus lub minus i wtedy mamy impuls sterowania c.zamka o tym potencjale który podłączyliśmy pod wejścia alarmu. Ilustruje to poniższy schemat 1.Pokazuje on podłączenie sterowania c.zamkiem z alarmu do sterownika c.zamka i szyb. W e36 przed 95 rokiem podłącza się analogicznie tylko pod inne piny w innej kolorystycznie wtyczce.

Schemat.1 Podłączenie sterowania c.zamkiem w BMW e36 po 95 roku.


2.Podłączenie domykania szyb i szyberdachu.

Podłączenie domykania szyb i szyberdachu polega na podłączeniu impulsu +12V trwającego nie mniej niż 20 sekund pod pin zamykania c.zamka we wtyczce oryginalnego modułu c.zamka i szyb, znajdującego się za schowkiem przed pasażerem.
E36 po 95- żółta wtyczka ( mniejsza) PIN4
E36 przed 95- biała wtyczka PIN24

Nie wszystkie alarmy są wyposażone w opcje domykania szyb i nie posiadają przewodu na którym pojawia się ( w zależności od alarmu +12V lub – ) na czas około 20 sekund.

Mając alarm z domykaniem szyb nie musimy podłączać pod pin 4 ( po 95 ) lub pin 24 ( przed95 ) sygnału zamykania c.zamka ( trwającego około 1-3 sekund) Ponieważ podpinamy w to miejsce sygnał dłuższy około 20 sekund, czyli zamykają się zamki i dodatkowo domykają się szyby. Działa to tak jakbyśmy przytrzymali w pozycji zamknij kluczyk w klamce drzwi, alarm po prostu tak jakby nas symulował. Bo wystarczy wydłużyć czas pojawienia się +12V na odpowiednim pinie i zamykają się wtedy okna.

Osobiście polecam alarmy z już wbudowanym domykaniem szyb gdyż nie są o wiele droższe a zawsze jest to dodatkowe zabezpieczenie, przed zostawieniem otwartych szyb i szyberdachu.
3. Podłączenie sygnału świetlnego, czyli kierunkowskazów sygnalizujących poszczególne stany, w których znajduje się alarm.

W alarmie który ja zakładałem z centralki alarmu wychodziły dwa przewody brązowe zabezpieczone bezpiecznikami. Pojawiał się na nich +12V gdy maiła nastąpić sygnalizacja światłami awaryjnych. Żeby za dużo nie kombinować podłączyłem jeden z nich POPRZEZ PRZEKAŹNIK ( zmieniając +12V na - ) pod przewód BRĄZOWO-NIEBIESKI wychodzący z wtyczki włącznika świateł awaryjnych.

4. Podłączenie syreny

Z centralki alarmu wychodzi zazwyczaj jeden przewód zasilający syrenę, trzeba go przeciągnąć do komory silnika. Pod mocowaniem akumulatora znajduje się gumowa okrągła przelotka na pare kabli. Robimy w odpowiednim miejscu pasującym na średnice przewodu otwór w przelotce a następnie przewlekamy przewód i montujemy osłonę akumulatora i akumulator. Przewód masy dla syreny montujemy w miejscu odpowiednim dla lokalizacji syreny.

5. Podłączenie włączników w drzwiach ( włączniki krańcowe)

Kabel z centralki alarmu, na którym ma się pojawiać masa w momencie otarcia drzwi podłączamy pod przewody znajdujące się w wiązce przewodów za schowkiem naprzeciwko pasażera ( są dwie wiązki i są tam te przewody, jak nie w pierwszej wiązce to w drugiej) o kolorach:
-BRĄZOWO SZARY w ŻÓŁTE plamki- przewód od krańcówki drzwi kierowcy.
-BRĄZOWO NIEBIESKI w ŻÓŁTE plamki- przewód od krańcówki drzwi pasażera.

6. Instalacja zabezpieczenia przed kradzieżą przerywajcego odpowiedni obwód.
Najczęściej robi się to w ten sposób że alarm załącza lub rozłącza przepływ prądu przez odpowiedni kabel, za pomocą przekaźnika. Może to być przewód zasilający pompe paliwa, cewkę zapłonową lub załączjący przekaźnik rozrusznika. Każdy kto zna zasadę działania przekaźnika zrobi to na swój sposób. Nie będe tu opisywał dokładnie jak to się robi by nie powielać schematu i nie ułatwiać w jakikolwiek sposób pracy złodziejom.

Mam nadzieję że komuś się to przyda i da rade założyć sobie alarm samodzielnie, nienabijając kabzy warsztatom kasującym za tak prostą instalacje kupe pieniędzy.




Temat: Infotech WorkShop 2003
Wersja kilkaset razy bogatsza od poprzedniej. Najlepszy program regulacyjno-techniczny jaki jest dostępny na polskim rynku! Obsługuje ponad 10000 modeli aut! Program stanowi nieocenioną pomoc przy diagnostyce, naprawach, regulacjach i użytkowaniu auta. Zawiera schematy elektryczne, naprawy, remonty silników, porady, lokalizacje sterowników, geometrię kól, momenty dokręcania śrub, kody serwisowe, ustawienia rozrządu i wiele wiele więcej niezwykle cennych informacji na temat niemal każdego auta. Precyzyjnie rozpisane i rozrysowane sterowanie silnikiem Program informuje jak długo i bezpiecznie eksploatować auto, co wymieniać, co sprawdzać, kiedy, gdzie i jak. Wiele opisów i rysunków jak krok po kroku naprawić dana usterkę, pomoc w zlokalizowaniu i usunięciu usterki bądź awarii, dane i opisy remontów np remont kapitalny silnika (opisy+rysunki), pełne dane regulacyjne całego samochodu itp. Program rewelacyjnie sprawdza sie w warsztatach oraz przydaje sie zwykłym użytkownikom samochodów. Wystarczy wybrać z listy dany model auta, następnie typ, rocznik, rodzaj silnika i ma się dostęp do wszystkich potrzebnych informacji na temat wybranego modelu (obsługuje ponad 10000 modeli aut!) SZCZEGÓŁY NA DOLE TYSIĄCE INFORMACJI NA TEMAT NIEMAL KAŻDEGO AUTA PROGRAM PRZYDATNY ZARÓWNO PROFESJONALISTOM JAK I ZWYKŁYM UŻYTKOWNIKOM AUT! Jest niezwykle przejrzysty i czytelny, prosty w obsłudze, bardzo dokładny i precyzyjny. Działa na każdym Windows, posiada własne jądro systemu przez co działa niezwykle szybko nawet na słabych komputerach Zawiera między innymi informacje o kasowaniu inspekcji serwisowych do wszystkich modeli



ALFA ROMEO
33, 33, 145, 146, 147, 75, 155, 156, 164, 166, Sprint, Spider, Spider, GTV, SZ/RZ
AUDI
80/90, 80, Coupe/Cabriolet, A2, A3, A4, A4, TT, 100 / 200 / V8, 100 / A6, A8,
BMW
3(E30), Z1(E30), 3(E36), Z3(E36), 3(E46), 5(E34), 5(E39), 7(E32), 7(E38), 7(E65), 7(E66), 8(E31), X5(E53)
BUICK
Skylark, Century, Regal, Le Sabre, Park Avenue, Riviera
CADILAC
Catera, Seville, Eldorado
CHEVROLET
Caprice, Impala, Cavalier, Malibu, Lumina, Camaro, Corvette, Vanture
CHRYSLER
Vision, Neon, Stratus, PT Cruiser, Voyager, Voyager, 300M
CITROEN
AX, Saxo, C3, ZX, Xsara, Picasso, Xsara Coupe, BX, Xantia, C5, CX, XM, Evasion, C8, C25, Jumper, Jumpy, Berlingo
DAEWOO
Matiz, Nexia, Lanos, Nubira, Espero, Leganza, Tacuma
DAIHATSU
Cuore Mira, Cuore Mira, Cuore Mira, Sirion, Charade, Charade, Charade, Valera, Applause, Move, Gran Move, Feroza Soprtrak, Terios, Rocky Fourtrak
FIAT
Cinqecento, Seicento, Panda, Uno, Punto, Punto, Palio Weekend, Tipo, Bravo, Brava, Tempra Marengo, Stilo, Croma, Marea, Coupe, Barchetta, Multipla, Doblo, Doblo Cargo, Ulysse, Scudo, Ducato, Ducato, Ducato
FORD
Ka, Fiesta, Fiesta, Courier, Fiesta, Escort, Orion, Escort, Orion, Focus, Puma, Cougar, Sierra, Sierra, Mondeo, Mondeo, Mondeo, Scorpio, Scorpio Granada, Galaxy, Galaxy, Transit, Transit, Transit, Transit, Maverick
HONDA
Logo, Jazz, Civic, Civic Shuttle, Civic, Civic,Civic, CRX, Integra, Concerto, Accord, Accord, -Wagon Aerodeck, Accord, Accord, Prelude, Prelude, Legend, Legend, HR-V, CR-V, Insight
HYUNDAI
Atos, Pony, Excel, Excel/Accent, Matrix, Scoupe, Coupe, Stellar, Lantra, Lantra, Elantra, Trajet, Santa Fe, Sonata, H-100, H1 H-200, Starex, Satellite J
JAGUAR
XJ6, XJ12, XJ6 X300, XJ12 X300 , XJ V8 X308, X-Type X400
JEEP
Cherokee, Grand Cherokee KIA Pride, Sephia, Sephia II, Rio, Clarus, Sportage, Besta, Magentis, Carens
LADA
Samara & Diva Riva LANCIA Ypsilon Y10, Ypsilon, Delta, Delta, Prisma, Dedra, Lybra, Thema, Kappa, Zeta
LAND & RANGE ROVER
Defender, Discovery, Discovery, Range Rover I, Range Rover II, Freelander, Freelander
LEXUS
IS GXE10, LS UCF10, LS UCF20, LS UCF30, GS JZS147, GS JZS160, SC UZZ40, RX MCU15
LINCOLN
Continental, Town Car, Mk VIII
MAZDA
121, 121, 121,2, Demio, 323, 323, 323, 626, 626, 626, MX3, MX5, MX5 / Miata, MX6, Tribute, 6, Xedos 6, Xedos 9, E-series, Premacy, MPV, MPV
MERCEDES - BENZ
W201 190, W202 C, 180-43AMG, W208 CLK, 200-55AMG, W124 E, 200-500, W210 E, 200-55AMG, W123 200-300, W140 S, 280-600, W126 SE&SEL, 260-560, W170 SLK, 200-32 AMG, W129 Sl, 300-600, W460-3 G, 230-350, W638 Vito / V-, W631 MB 100, W601-2 T1, 208 -410 D, W901/2/3/4/5 Sprinter
MG
MGF, RV8
MINI
Mini R50, Mini Cooper S R53
MITSUBISHI
Colt, Colt, Colt, Colt, Lancer, Lancer, Lancer, Lancer, Carisma, Galalnt, Galalnt, Galalnt, Galalnt, Sapporo, Sigma, Starion, 3000, Pajero Pinin, Pajero Montero, Pajero Shogun, Space Star, Space Runner, Space Wagon, Space Wagon & Runner / Chariot, Space Wagon, Space Gear, L400, L200, L300
NISSAN
Micra K10, Micra K11, Micra K12, Sunny, Sunny, NX, Primiera, Primiera, Primiera P11, Primiera P12, Almera N15, Almera N16, Almera Tino V10, Bluebird, Laurel, Maxima, Maxima QX, MaximaQX A33, Serena C23, X-Trail T30, Terrano I, Terano II, Patrol, Patrol GR Y61, Prairie, Prairie, Silvia, 200SX, 200 SX S14, 300ZX, Primastar X83, Urvan OPEL
Agila, Corsa A / Nova, Corsa B, Corsa C, Tigra, Kadet E, Astra F, Astra G, Zafira, Ascona C / Cavalier, Vectra A / Cavalier, Vectra B, Vectra C, Omega A / Carlton, Omega B, Senator, Calibra, Sintra, Frontera, Frontera B, Monterey, Campo, Vivaro, Movano
PEUGEOT
106, 205, 206, 309, 306, 307, 405, 406, Expert, Partner, 605, 607, 806, 807, J5, Boxer
RENAULT
Twingo, 5 Super 5, Clio, Clio II, 19, Megane, Megane Scenic, Megane Coupe, Megane II, 21 Nevada, Laguna, Laguna II, 25, Safrane, Vel Satis, Espace, Espace, Avantime, Express, Kangoo, Trafic, Trafic II, Master, Master II
ROVER
Mini, Metro, 100 / Metro, 200&400, 200&400, 200&400, Maestro, Montego/Estate, 600, 75, 800, MG F
SAAB
90, 900, 900, 9-3, 9-3, 9000, 9-5, 9-5
SEAT
Marabella, Arosa, Ibiza, Ibiza, Ibiza, Leon, Malaga, Cordoba, Cordoba, Toledo, Toledo, Alhambra, Terra
SKODA
Fabia, Favorit, Felicia, Octavia, Superb
SUBARU
Mini Jumbo, Vivio, Justy, Justy, Justy, Leone 1300, Leone 1600, Leone 1800, , Impreza, Impreza, Forester, Legacy, Legacy, Legacy, XT, SVX
SUZUKI
Wagon R+, Alto, Alto, Swift, Swift, Baleno, Baleno, SJ, Samurai, Vitara,Grand Vitara, Liana, Cappucino
TOYOTA
Yaris, Yaris Verso, Starlet, Starlet, Starlet, Corolla, Corolla, Corolla, Corolla, Corolla, Corolla Verso, Paseo, Carina, Carina, Carina, Camry, Camry, Camry, Avensis, Avensis Verso, Camry, Picnic, Previa, Previa, 4-Runner, Hi-Lux, RAV-4, RAV-4,
LandCruiser,Celica, Celica, Celica, Celica, MR2, MR2, MR2, Supra, Supra, Lite Ace, Hi-Ace RZH&LH TVR Griffith, Chimaera
VOLKSWAGEN
Lupo, Polo II, Polo III, Polo Clasic, Golf II, Golf III, Golf IV, Jetta II, Vento, Bora, New Beetle, Passat II, Passat III, Passat III, Passat IV, Scirocco, Corrado, Sharan, Taro, Transporter, Transporter, LT
VOLVO
340/360, 440/460, S40/V40, 480, S60, 240, 740 / 760, 780, 850/S70/V70, C70, 940/960/S90/V90, XC90, S80
I WIELE INNYCH!

linki nie sprawdzane ..